کد خبر : 6278
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۵۰

توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار منابع طبیعی استان تهران است

توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار منابع طبیعی استان تهران است

تهیه و اجرای طرح‌های مرتعداری چند منظوره و توسعه کشت گیاهان دارویی از اقدامات جهشی مهم منابع طبیعی استان تهران است.

تهران- سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: تهیه و اجرای طرح‌های مرتعداری چند منظوره و توسعه کشت گیاهان دارویی از اقدامات جهشی مهم منابع طبیعی استان تهران است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نقی عزیزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی (گیاهان دارویی و صنعتی) گامی مهم در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به شمار می‌آید اظهار داشت: از آنجایی که بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی به هیچ گونه تکنولوژی و صنعتی نیاز ندارد و از طرفی این بهره برداری خسارتی به اکوسیستم مراتع وارد نمی‌کند، بر همین اساس این فعالیت در رونق اقتصاد نقش مؤثر و مفیدی را ایفا می‌نماید.

وی به برخی مزایای توسعه کشت و پرورش گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: پرورش گیاهان دارویی علاوه بر تولید داروهای طبیعی، موجب تولید ناخالص ملی، ارزآوری از طریق صادرات، رونق بخشی در تولیدات داخلی و اشتغال زایی می‌شود.

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، استان تهران را مستعد پرورش گیاهان دارویی دانست و در این باره گفت: شهرستان‌های استان تهران به ویژه شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات از لحاظ شرایط اقلیمی از پتانسیل خوبی برای پرورش گیاهان دارویی برخوردار هستند.

عزیزی در ادامه به برداشت صمغ گیاه مرتعی، باریجه در استان تهران پرداخت و بیان داشت: در سال جاری و بر اساس قراردادهای منعقده با بهره برداران، تاکنون بیش از ۶ تن برداشت این گیاه مرتعی صورت گرفته است.

وی کشت و بهره برداری گیاه باریجه را یکی از مصداق‌های اجرای طرح‌های مرتعداری چند منظوره (تلفیقی) در مراتع استان تهران برشمرد و عنوان داشت: تهیه و اجرای طرح‌های مرتعداری چند منظوره و توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان اقدامات جهشی مهم سال جاری در دستور کار جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.