کد خبر : 6353
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۲۸

توسعه صنعت گیاهان دارویی با تدوین ۷ استاندارد

توسعه صنعت گیاهان دارویی با تدوین ۷ استاندارد

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری در راستای ریل‌گذاری و توسعه هم‌افزایی در این صنعت استانداردهایی را تدوین کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، تدوین استانداردهای لازم در حوزه گیاهان دارویی باعث بهبود کیفیت فرآورده‌های استحصال شده و توسعه صنعت این حوزه می‌شود.
ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ریل‌گذاری و توسعه هم‌افزایی در صنعت گیاهان دارویی، کارگروه‌های مختلفی را تشکیل داده است.
بر اساس راهبرد سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، کارگروه تدوین استانداردها در گیاهان دارویی و فرآورده‌های با منشاء گیاهی با هدف بهبود صادرات، ارتقاء کیفیت مصرف داخلی و سایر موارد ضروری در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی تشکیل شد.
این ستاد در راستای بهبود کیفیت فرآورده‌های استحصال شده و توسعه صنعت مبتنی بر گیاهان دارویی گام برداشته است. در این راستا ۷ استاندارد مختلف در این کارگروه تصویب شد.
در این کارگروه چهار کمیته با عناوین، کمیته عرقیات گیاهی و عصاره ها، کمیته گیاه، کمیته اسانس و کمیته کشت گیاه فعالیت می‌کنند که هر بخش وظیفه تدوین یکی از استانداردها را بر عهده دارد.
تاکنون ۷ طرح تدوین استاندارد با عناوین مختلف در این کارگروه مورد تصویب قرار گرفته که چهار مورد از آن به تصویب نهایی سازمان ملی استاندارد رسیده است.

تدوین استاندارد عرق آویشن، تدوین استاندارد عرق بید مشک، تدوین استاندارد عرق شوید، تدوین استاندارد عرق کاکوتی کوهی، تدوین استاندارد گیاه آویشن شیرازی، تدوین استاندارد گیاه اسانس مرزه زراعی و استاندارد روش‌های بهینه زراعی و برداشت گیاهان دارویی و معطر (GACP)  از این جمله هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.