کد خبر : 6379
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

نماینده مجلس مطرح کرد: ایجاد ارزش افزوده در حوزه زعفران با کمک شرکتهای دانش بنیان

نماینده مجلس مطرح کرد: ایجاد ارزش افزوده در حوزه زعفران با کمک شرکتهای دانش بنیان

برنامه تقویت شرکتهای دانش بنیان در حوزه کشاورزی، تقویت بهره وری و ارزش افزوده در کشاورزی است که تحرک در این موضوع، قطعا در صادرات آن هم ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت ایجاد ارزش افزوده در حوزه زعفران و گیاهان دارویی گفت: شرکتهای دانش بنیان می‌توانند به این حوزه‌ها برای ایجاد ارزش افزوده ورود کنند.
سید جواد ساداتی نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر شرکتهای دانش بنیان در حوزه زعفران فعالیت می کنند زیرا این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه فناوری در فروش و صادرات محصولات حوزه زعفران تاثیر زیادی دارد، گفت: متاسفانه ما در کشورمان، زنجیره اصلی صادرات زعفران را نداریم و در حال حاضر به صورت فله صادر می شود.
به گفته ساداتی نژاد، طی برآوردها از هر ۱۰ کیلو زعفران می توانیم یک کیلو «کروسین یا ماده موثره زعفران» استخراج کنیم؛ اگر از نظر ریالی محاسبه کنیم این یک کیلو ماده موثره، قیمتی برابر با ۱۳۰ میلیون دارد.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شرکتهای دانش بنیان در حوزه بدست آوردن ماده موثره زعفران و سایر گیاهان دارویی باید تلاش کنند زیرا ارزش افزوده بالایی دارد.
وی ادامه داد: در اصل برنامه تقویت شرکتهای دانش بنیان در حوزه کشاورزی، تقویت بهره وری و ارزش افزوده در کشاورزی است که تحرک در این موضوع، قطعا در صادرات آن هم ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد.
به گفته نماینده مجلس، صادرات خام گیاهان دارویی خسارت به سرمایه ملی کشور است که امیدواریم با تلاش معاونت علمی و شرکتهای دانش بنیان از این موضوع جلوگیری شود و ارزش افزوده ایجاد شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.