کد خبر : 3073
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

تأسیس و تقویت سالانه ۲۰ مرکز رشد گیاهان دارویی

تأسیس و تقویت سالانه ۲۰ مرکز رشد گیاهان دارویی

دکتر عصاره با بیان اهمیت حمایت از تأسیس و توسعه شهرک ها و پارک‌های علم و فناوری در تحقق منویات رهبری، از تأسیس و تقویت حداقل ۲۰ مرکز در سال مطابق با چشم‌انداز سند راهبردی این ستاد خبر داد.

دکتر عصاره با بیان اهمیت حمایت از تأسیس و توسعه شهرک ها و پارک‌های علم و فناوری در تحقق منویات رهبری، از تأسیس و تقویت حداقل ۲۰ مرکز در سال مطابق با چشم‌انداز سند راهبردی این ستاد خبر داد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی حمایت از بسترسازی مناسب در جهت افزایش تعداد مراکز رشد مستقر در شهرک‌های علمی وتحقیقاتی و پارک‏های علم و فناوری در زمینه گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی، داروهای گیاهی و طب سنتی را از جمله عوامل تاثیر گذار در تحقق بند دوم این سیاست ها دانست.

وی در ادامه اظهار کرد: ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی برای تحقق بند پنجم سیاست های کلی علم و فناوری تلاش گسترده‌ای در جهت هماهنگی لازم در صادرات مواد گیاهی، محصولات دانش‌بنیان، فرآورده‏های ثانویه، داروهای انسانی ودامی با منشأ گیاهی با هدف افزایش جهش‌دار در صادرات و ساماندهی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی مجاز این حوزه مبتنی بر تأییدیه‌های معتبر و ممانعت از فعالیت‌های غیر مجاز را در دستور کار خود قرار داده است.

عصاره با بیان اینکه افزایش نقش و مشارکت بخش‌های غیردولتی در حوزه علم و فناوری قید شده در بند پنجم سیاست های کلی علم و فناوری با سیاست های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و این ستاد همخوانی دارد، گفت: حمایت از تجاری‌سازی و تولید صنعتی دستاوردهای بخش گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی منطبق بر شاخص‌های مصوب رسالت مهم ستاد می‌باشد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در ادامه ابراز کرد: مطالعات جامع انجام شده با کمک همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی با هدف ایجاد بسته‌های کارآفرینی در زمینه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و سایر فرآورده‌های طبیعی وحمایت همه جانبه در جهت توسعه کمی و کیفی و نیز افزایش تعداد شرکت‏های دانش‌بنیان در زمینه گیاهان دارویی، داروهای‏گیاهی، فرآورده‏های طبیعی و طب سنتی نیز در راستای تحقق این بند در حال انجام است.

به گفته وی این ستاد به منظور جامه عمل پوشاندن به بند هفتم این سیاست ها راه اندازی انستیتو تحقیقاتی ملی و مرکز بین‌المللی تحقیق و توسعه در زمینه گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی تا سال ۱۴۰۴ را در دستور کار خود قرار داده است، تا از این طریق بحث تعامل بین‌المللی محقق شود.

عصاره همچنین تصریح کرد: جذب، انتقال و بومی‌سازی علوم و فناوری‌های پیشرفته سایر کشورها در حوزه گیاهان دارویی وایجاد مرکز مطالعات بازرگانی بین‌المللی، بسته‌بندی و برندسازی در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی در راستای تحقق این بند و به همت این ستاد اجرایی می شود.

منبع: https://elearnpars.org/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیدحسین حسینی پنجشنبه , ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

سلامی گرم خدمت مسولین محترم شبکه ملی پژوهش وفناوری گیاهان دارویی چندی پیش درخواست راهنمایی درموردچگونگی کشت گیاه افدراکردم .اول اینکه چه مساحتی باشه که ازنظراقتصادی مرغوم به صرفه باشه دوم چگونگی عرضه به بازار وسوال سوم الان درخواست میکنم کدام یک ازگیاهان نیاز به بارندگی کم درحد سالینه ۱۲۰میلی متر رادارد که دربازارداخل وخارج شناخته شده باشند منتظرراهنمایی کارشناسان محترم هستم پیشاپیش ازاینکه منو راهنمایی میکنید تشکرمینم.