کد خبر : 6254
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی :برداشت گیاهان دارویی به تقویت عرصه‌های طبیعی کمک می‌کند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی  و طب سنتی :برداشت گیاهان دارویی به تقویت عرصه‌های طبیعی کمک می‌کند.

برداشت گیاهان دارویی با استفاده از روش‌های علمی و کنترل شده، نه تنها آسیبی به ذخایر طبیعی وارد نمی‌کند، بلکه به تقویت عرصه‌های طبیعی نیز کمک می‌کند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف مرتبط با حوزه صنعت گیاهان دارویی و همچنین نمایندگان شرکت‌های فناور این حوزه برگزار شد.

محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نشست گفت: کشور از منابع طبیعی و گیاهان دارویی قابل توجهی برخوردار است و برای نظم‌دهی به فرایند حمایت‌ها، باید تجاری‌سازی آن دسته از فراوده‌های گیاهی در اولویت قرار گیرد که از اهمیت و ارزش‌افزوده بیشتری برخوردار و مورد نیاز صنعت هستند.

عصاره ضمن تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر بین‌دستگاهی، افزود: بعضاً مشاهده می‌شود که شرکت‌های فناور برای برداشت برخی اقلام خاص گیاهی از عرصه‌های طبیعی با ممانعت ارگان‌های نظارتی مواجه می‌شوند. بدیهی است که برداشت این گیاهان با استفاده از روش‌های علمی و کنترل شده، نه تنها آسیبی به ذخایر طبیعی وارد نمی‌کند، بلکه با توسعه کشت این گیاهان می‌توان به تقویت عرصه‌های طبیعی نیز کمک کرد.

نمایندگان سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله، حاضرین در این نشست بودند که به ارائه گزارش در خصوص فعالیت‌های مرتبط با حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی پرداختند.

تاکید بر تربیت منابع انسانی و ریل‌گذاری بر فعالیت بخش خصوصی، از جمله موارد مورد تاکید مدیریت سازمان غذا و دارو در حوزه صنعت گیاهان دارویی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.