کد خبر : 6343
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۵۹

طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی مستعد قزوین آغاز شد

طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی مستعد قزوین آغاز شد

طرح کشت گیاهان دارویی با منبع درآمدی جدیدی که برای مرتع داران و دامداران روستایی ایجاد می کند از فشار و بهره برداری بیش از اندازه از مراتع نیز جلوگیری می کند.

قزوین – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: طرح کشت گیاهان دارویی در گستره ۱۷۰۰ هکتار از اراضی ملی مستعد استان آغاز شد.
علی اکبر اسدالهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح با استفاده از اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری و با مشارکت بهره برداران محلی انجام می شود.
وی با بیان اینکه در این طرح احیا و تقویت گونه های مختلف گیاهان دارویی مورد توجه قرار دارد،افزود: باریجه، رازیانه، آویشن، ختمی و کما از جمله گونه هایی هستند که در این طرح کشت می شوند.
این مسوول با اشاره به اجرای این طرح در زمین های مرتعی اراضی ملی، گفت: مناطقی مانند آوج و آبگرم، الموت غربی و شرقی و طارم سفلی استعداد بالایی در زمینه کشت گیاهان دارویی دارند به همین دلیل تمرکز این طرح در مناطق یاد شده است.
اسدالهی اضافه کرد: اجرای این طرح ضمن بهره وری در استفاده از ظرفیت های منابع طبیعی و کمک به احیای آنها، موجب درآمدزایی جامعه محلی و روستایی شده و گامی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه اراضی ملی به شمار می رود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین همچنین گفت:
بیش از ۲۰۰ گونه گیاه دارویی در استان قزوین شناسایی شده است.
اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.