کد خبر : 6391
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

سطح زیر کشت استان چهار محال و بختیاری به ۳۰۰۰ هکتار میرسد.

سطح زیر کشت استان چهار محال و بختیاری به ۳۰۰۰ هکتار میرسد.

ظرفیت توسعه و کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد،تعداد گونه‌های گیاهان آندمیک و دارویی در استان به وفور یافت می‌شوند.

شهرکرد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان، گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی به سه هزار هکتار می رسد.
حسین برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ظرفیت توسعه و کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: تعداد گونه‌های گیاهان آندمیک و دارویی در استان به وفور یافت می‌شوند.
وی افزود: یک هزار و ۴۵۰ هکتار سطوح گیاهان دارویی در استان وجود دارد که توسعه کشت زعفران و گل محمدی از مهمترین برنامه‌ها است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان، بیان کرد: به دنبال این هستیم که سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان به سه هزار هکتار برسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر برای سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان باید دنبال خریدار بود و از شرکت‌هایی که می‌توانند در زمینه تولیدات لوازم بهداشتی، اسانس و … فعالیت کنند، دعوت می‌شود به عنوان پیمانکار در استان حاضر شود که ظرفیت‌های بالقوه در استان برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون کشت زعفران مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است و هر سال سطح زیر کشت این محصول افزایش می‌یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.