کد خبر : 6233
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۳۸

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی: صنایع پایین‌دستی گیاهان دارویی باید توسعه یابد

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی: صنایع پایین‌دستی گیاهان دارویی باید توسعه یابد

تبلیغ داروهای گیاهی که بر اساس روش‌های علمی تهیه شده‌اند و از مجوزهای لازم برخوردار هستند، بسیار ثمربخش در راستای توسعه بازار این محصولات است

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: زنجیره تولید در صنایع پایین دستی گیاهان دارویی باید توسعه یابد و این امر با ایجاد مراکز تولیدی مواد اولیه تکمیل می‌شود.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد حسن عصاره در نشست شورای راهبردی این ستاد بر ضرورت تکمیل زنجیره تولید در صنایع پایین دستی تاکید کرد و افزود:تبلیغ داروهای گیاهی که بر اساس روش‌های علمی تهیه شده‌اند و از مجوزهای لازم برخوردار هستند، بسیار ثمربخش در راستای توسعه بازار این محصولات است، ، اما تبلیغات سوء برخی اقلام مشکوک و منتسب به طب سنتی و صنعت داروهای گیاهی در شبکه‌های ماهواره‌های معاند و حتی در داخل کشور، می‌تواند به این صنعت آسیب وارد کند و سطح اعتماد عمومی به محصولات تولید شده در زیست‌بوم نوآوری گیاهان دارویی را کاهش دهد.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای تبلیغات در صداوسیما از یک تخفیف ویژه برخوردار هستند و شرکت‌های فعال در حوزه گیاهان دارویی نیز می‌توانند از این بسته خدمتی بهره‌مند شوند.

عصاره با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده از گیاهان دارویی گفت: برنامه‌ای مدون در حال تدوین است که جامعه پزشکی هر چه بیشتر با محصولات جدید تولید شده در صنعت گیاهان دارویی، آشنا شود. این آشنایی می‌تواند درصد استفاده بیماران از این داروها را افزایش دهد و نسخه‌های پزشکی بیشتری بر اساس داروهای گیاهی نوشته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.