کد خبر : 4257
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

ارائه موضوعات کلیدی در کارگاه های آموزشی سومین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی

ارائه موضوعات کلیدی در کارگاه های آموزشی سومین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی

برنامه ریزی برای برپایی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران به گونه ای انجام شده است که موضوع های مهم و کلیدی مرتبط با این حوزه در قالب کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی از طریق هم اندیشی پژوهش گران عرصه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی ارائه می شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی ابراهیمی ورکیانی، مسئول کارگاه های آموزشی سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران که به همت ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی برگزار می‌شود، گفت: برنامه ریزی برای برپایی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران به گونه ای انجام شده است که موضوع های مهم و کلیدی مرتبط با این حوزه در قالب کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی از طریق هم اندیشی پژوهش گران عرصه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی ارائه می شود.

وی بیان کرد: این کار اقدامی است که در جهت تحقق وظایف آموزشی، فرهنگی و اقتصادی که بر عهده ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی قرار دارد و بخشی از اهداف سند گیاهان دارویی و طب سنتی محسوب می شود.

مشاور ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی از جمله اهداف برپایی این کارگاه ها به افزایش دانش عمومی و تخصصی جامعه در خصوص مصرف صحیح گیاهان دارویی و فرآورده های طبی و استفاده بهینه ازی خدمات طب سنتی بیان کرد.

به گفته وی، دیگر هدف برگزاری این کارگاه های آموزشی تخصصی آشنایی بخش های مختف جامعه با فرآورده های مکمل و طبیعی و کاربرد صحیح آن ها در ارتقای سطح سلامت جامعه است.

اصلاح سبک زندگی بر اساس اصول ششگانه طب سنتی؛ مخاطرات و چالش های مربوط به آلاینده ها در سبد غذایی جامعه ایرانی؛ ایجاد بستر تعامل و هم فکری سازنده بین بخش های علمی، تولیدی، اجرایی، بازرگانی داخلی و خارجی؛ معرفی و نهادینه کردن بخش های فنی بازار تخصصی در صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی از جمله دیگر اهداف برگزاری این کارگاه های تخصصی است که ابراهیمی ورکیانی به آنها اشاره کرد.

به گفته وی، هدف های دیگری که کارگاه های آموزشی و تخصصی سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران می توان آشنایی دانشجویان و دانش آمخوختگان در زمینه های مختلف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، ترویج بحث کارآفرینی، معرفی مالکیت معنوی، ایجاد فضای رقابتی سازنده بین شرکت های تولیدی و سایر بخش های فعال در خصوص گیاهان دارویی را نام برد.

دبیر کارگروه توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی بیان کرد: تامین اطلاعات و پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات سرمایه گذاران متقاضی فعالیت در این بخش، هدایت به سمت اقتصاد با ثبات و رو به رشد گیاهان دارویی، معرفی آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی کشور و توانمندی های علمی تایید شده به سرمایه گذاری اهداف مهمی در این عرصه به شمار می رود.

وی توضیح داد: برنامه ریزی برای مشارکت در ارتقا سهم ایران در بازارهای جهانی از طریق تقویت بنیان اقتصادی و تجاری شرکت های دانش بنیان، توجه به الکوی کشت و کاهش هزینه های تولید، سرعت بخشیدن به جریان تبدیل علم به ثروت با تجاری سازی فناوری های داخل کشور از جمله دستاوردهایی است که با برگزاری چنین کارگاه های تخصصی ای به دست می آید.

ابراهیمی ورکیانی گفت: برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی موجب ایجاد دلگرمی در میان محققان از طریق زمینه سازی فروش و انتقال فناوری و توسعه فعالیات های تحقیق و توسعه، ارتقا رقابت پذیری در بازارهای ملی و بین المللی، خواهد شد.

وی در آخر افزود: اعمال مدیریت صحیح و به کارگیری دانش روز، استفاده از فناوری های نوین، کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی بخش دیگری از اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی گیاهان دارویی و طب سنتی محسوب می شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.