کد خبر : 4098
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۹:۲۰

همکاری ایران وآلمان درزمینه تولید وصادرات گیاهان دارویی ومحصولات ارگانیک

همکاری ایران وآلمان  درزمینه تولید وصادرات گیاهان دارویی ومحصولات ارگانیک

ایران برای گسترش همکاری های تحقیقات گیاهپزشکی، دامپزشکی و دام و طیور با آلمان اعلام آمادگی کرد.

در نشست مشترک وزرای کشاورزی ایران و آلمان، دکتر اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، خواستار اقدام دو کشور در حوزه همکاری های تحقیقاتی به ویژه بخش گیاهپزشکی، سموم گیاهی و مبارزه بیولوژیک شد.

وی با اشاره به سابقه همکاری های خوب تحقیقات کشاورزی میان ایران و آلمان گفت: در بعضی از زمینه های تحقیقات کشاورزی ما به خصوص گیاهشناسی و گیاهپزشکی، محققان آلمانی بنیانگذار بوده اند و امیدواریم این همکاری ها به طور رسمی تر و جدی تر ادامه یابد.

زند، آموزش های کوتاه مدت کارشناسان و محققان و ایجاد فرصت های مطالعاتی برای آنان گیاهپزشکی و کاربرد صحیح سموم، استفاده از سموم کم خطر و مبارزه بیولوژیک را از زمینه های همکاری تحقیقاتی مشترک میان دو کشور نام برد.

وی افزود: با توجه به ژرم پلاسم خوبی که در ایران وجود دارد به ویژه در مورد گندم، تمایل به همکاری مشترک در مورد بهنژادی گندم با تاکید بر مناطق سرد و کلزا را با مجموعه تحقیقاتی آلمان داریم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی همچنین به تولید محصولات ارگانیک در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: تاییدیه محصولات ارگانیک تولید و صادرات آن از زمینه های همکاری میان بخش تحقیقات ایران و آلمان هستند.

وی در عین حال استحصال مواد موثره داروهای گیاهی، بسته بندی صادرات و تحقیقات در مورد این گیاهان را از برنامه های جدی وزارت جهاد کشاورزی و از زمینه های مناسب برای همکاری مشترک دو کشور دانست.

در این نشست، دکتر رکنی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: ایران و آلمان در بخش دام و طیور، تجهیزات آزمایشگاهی، اصلاح نژاد و تغذیه دام ارتباطات خوبی داشته و این همکاری ها می تواند ادامه یابد.

وی با بیان این که ایران در تولید مواد پروتیینی در مقطع فعلی، تجربه دارد، خواستار سرمایه گذاری مشترک در این زمینه شد.

رکنی افزود: در مورد مرغ، تخم مرغ و لبنیات شرایطی را تجربه می کنیم که صادرات این محصولات به کشورهای منطقه را ایجاد کرده است.

وی به صادرات چرم، پوست و لبنیات به آلمان اشاره و ابراز امیدواری کرد صادرات این محصولات به آلمان افزایش یابد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ، واردات جوجه های گوشتی بوقلمون از آلمان را برای پرورش دهندگان مفید و موثر دانست و گفت: ما به دنبال واردات حلقه مادر بوقلمون به کشورمان برای توسعه تولید هستیم.

دکتر مهدی خلج در ادامه این نشست بر افزایش همکاری ها در زمینه تولید دارو و واکسن های دام و طیور تاکید کرد و خواستار سرمایه گذاری های مشترک شد.

وی صنعت داروسازی در عرصه دامپزشکی در ایران را رو به گسترش عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران ایرانی آماده همکاری های مشترک با طرف های آلمانی هستند.

خلج اظهار داشت: بعضی از شرکت های ایرانی و دامداران، مذاکراتی را برای واردات گاو نر ژنومیک و گاو سمینتال انجام داده اند و ما برای واردات، الزامات بهداشتی نوشته ایم و به دامپزشکی آلمان ارسال کرده ایم.

 

 

پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.