کد خبر : 7067
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۰۹

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور: صنعت گیاهان دارویی نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور: صنعت گیاهان دارویی نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است.

تولید گیاهان دارویی و ارزش اقتصادی آنها باید تبدیل به یک چهارچوب با بعد عملیاتی مشخص و هر کدام از کارها توسط دستگاه مربوطه پیگیری شود.

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور صنعت گیاهان دارویی را نیازمند برنامه ریزی بلند مدت دانست و گفت: تولید گیاهان دارویی و ارزش اقتصادی آنها باید تبدیل به یک چهارچوب با بُعد عملیاتی مشخص شده و هر کدام از اقدام‌ها توسط دستگاه مربوطه پیگیری شود.
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا،‌ روح الله دهقانی فیروزآبادی در نخستین نشست شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با یادآوری اهمیت ویژه گیاهان دارویی و طب سنتی افزود: این موضوع که به عنوان یک موضوع فرهنگی، درمانی و اقتصادی شامل ابعاد مختلف است، سال‌ها به صورت خاص از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ما برای جبران عقب ماندگی های موجود در مورد اجرای قانون در بازه‌ زمانی سه ساله ای که وجود دارد، کاملا جدی هستیم و از همه ابزارها و توانمندی‌های مادی و معنوی برای پیگیری‌های جدی در این حوزه استفاده می‌کنیم.
رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی به اهداف بلند مدت صنعت گیاهان دارویی که نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است با ارائه پیشنهادی ادامه داد: تولید گیاهان دارویی و ارزش اقتصادی آنها باید تبدیل به یک چهارچوب با بعد عملیاتی مشخص و هر کدام از کارها توسط دستگاه مربوطه پیگیری شود، بنابراین جلسات بعدی باید در سه ماه آینده به سرعت شکل بگیرد تا برنامه های مورد نظر مصوب و به عنوان برنامه های مصوب شورای ملی پیگیری شود.
دهقانی فیروزآبادی به یک سری برنامه های کلان بین دستگاهی اشاره کرد و یادآور شد: چند اقدام دارای اهمیت از جمله تاسیس پالایشگاه گیاهان دارویی باید برای اجرا از سوی معاونت علمی با همکاری دستگاه های اجرایی ارائه شود.
همچنین در این نشست سیف سهندی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی به معرفی فعالیت های این ستاد پرداخت و اعضای شورا نیز نظرات و پیشنهادهای خود را برای بهبود و توسعه حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به معاون رئیس جمهور ارائه دادند.
براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نخستین نشست شورای ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی با حضور دهقانی فیروزآبادی رئیس و جمعی از مسوولان شورای این ستاد برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.