کد خبر : 7048
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۵۱

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی: تجارت جهانی گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد دلار است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی: تجارت جهانی گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد دلار است.

تجارت جهانی حوزه گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد دلار است در حالی که سهم ایران از این حوزه کمتر از نیم درصد است

دبیرستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی، فراورده‌های طبیعی و طب سنتی گفت: تجارت جهانی حوزه گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد دلار است در حالی که سهم ایران از این حوزه کمتر از نیم درصد است.
‌به گزارش خبرنگار مهر دکتر مهدی سیف سهندی امروز در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی، گفت: ایران کشوری با پتانسیل بالا در حوزه گیاهان دارویی است و نهادهایی مانند وزارت بهداشت، صمت، وزارت علوم در حوزه گیاهان دارویی می‌توانند اثرگذار در این حوزه باشند.
وی اظهار کرد: به منظور هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط با گیاهان دارویی، در سال ۹۲ سند راهبردی گیاهان دارویی و طب سنتی به تصویب رسید و هماهنگی میان دستگاه‌ها، بر عهده معاونت علمی است.
سهندی گفت: اصلاح قوانین، آموزش، ترویج، فرهنگ سازی و توسعه اکوسیستم نوآوری از رویکردهای این سند است.
وی ادامه داد: در این راستا ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی سعی کرده ظرفیت‌های کشور در این حوزه را بکار بگیرد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر نمایش و عرضه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور، سعی شده تا با فرهنگ سازی، نسل آینده را با این حوزه آشنا کنیم.
دبیر ششمین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی اضافه کرد: مهمترین اقدام برای کسب بازار جهانی در حوزه گیاهان دارویی، توسعه بازارهای بین المللی است.
وی گفت: داروهای گیاهی و فراورده‌های طبیعی، اسانس و عطر، تجهیزات کشاورزی، صنایع غذایی، دم نوش‌ها از بخش‌های مهم این نمایشگاه است.
سهندی گفت: یکی از چالش‌های این حوزه، توسعه بازار است به گونه‌ای که تجارت جهانی حوزه گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد دلار است در حالی که سهم ایران از این حوزه کمتر از نیم درصد است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی تاکید کرد: پتانسیل کشور فراتر از این میزان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.