کد خبر : 7096
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

دهمین کنگره ملی گیاهان دارویی توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی به میزبانی دانشگاه ارومیه در روزهای ۲۱ و۲۲ تیرماه برگزار شد.

دهمین کنگره ملی گیاهان دارویی توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی  به میزبانی دانشگاه ارومیه در روزهای ۲۱ و۲۲ تیرماه برگزار شد.

ایران جزو معدود کشورهایی است که در عرض کوتاهترین زمان چنین پیشرفت شتاب دار علمی زا بنام خود در دنیا ثبت کرده چرا که بر این باوریم توجه کردن به تولید علم موازی با زیر ساخت اقتدار ملی است.

دهمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حضور آقای دکتر صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، اقای دکتر علیجانپور ریاست دانشگاه ارومیه و جمعی از متخصصان و دانشجویان حوزه گیاهان دارویی در روزهای ۲۱ و۲۲ تیرماه در دانشگاه ارومیه برگزار شد.
دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این کنگره گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۲۰سال اخیر توانسته رتبه علمی خود را از ۵۸ جهانی به جایگاه ۱۵ تولید علم برساند.دانشمندان و اندیشمندان ایرانی در سال های متوالی با سعی و تلاش شبانه روزی در مسیر علم موجب ارتقا علمی ایران در سطح جهان شده اند.
وی اظهار داشت ایران جزو معدود کشورهایی است که در عرض کوتاهترین زمان چنین پیشرفت شتاب دار علمی زا بنام خود در دنیا ثبت کرده چرا که بر این باوریم توجه کردن به تولید علم موازی با زیر ساخت اقتدار ملی است.
در ادامه دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در مراسم افتتاحیه این همایش ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان به پتانسیل بالای منطقه آذربایجان از بابت تنوع زیستی و گیاهی اشارع نموده و گفت: این تنوع گیاهی بالا در منططقه اذربایجان باعث ایجاد یک وجه تمایز در تنوع و فراوانی گونه های دارویی در این منطقه است. درپایان دکتر علیجانپور از راه اندازی کلکسیون گیاهان دارویی و نیز مزارع پایلوت گل محمدی و رازیانه در دانشگاه ارومیه خبر داده و راه اندازی گروه پژوهشی و پژوهشکده گیاهان دارویی در این دانشگاه را پیشنهاد داد.
در این کنگره ۴۴۰چکیده از ۸۰۰ نویسنده دریافت شد و پس از داوری مقالات دریافتی ۲۲ مقاله به صورت سخنرانی و ۳۶۰ مقاله به صورت پوستر ارائه گردید. همچنین به مناسبت برگزاری این همایش در مراسم اختتامیه به ۱۰ پوستر برگزیده جوایزی اهدا گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.