کد خبر : 7069
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۱۰

گردش مالی تولید گیاهان دارویی ۱۵ میلیارد دلار هدف گذاری شد.

گردش مالی تولید گیاهان دارویی ۱۵ میلیارد دلار هدف گذاری شد.

در توسعه اکوسیستم نواوری باید از ابزارهای تجازی سازی و توسعه دانش فنی استفاده شود

کاشان – ایرنا – دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: ظرفیت بزرگی در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی در کشور وجود دارد و این صنعت اکنون یک میلیارد دلار در سال گردش مالی دارد و طبق هدف گذاری ما باید به ۱۵ میلیارد دلار در سال افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، سیف سهندی روز پنجشنبه در سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان افزود: در بحث گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی باید دفتر زیست بوم ایجاد شود و یکی از چالش های ما در اقتصاد دانش بنیان بحث تجاری سازی بازار است و بسیاری از محصولات در بازار امکان عرض اندام ندارند و باید زیست بوم عملی و فناوری متشکل از بازار باشد.
وی اظهار کرد:جریان تولید دانش و محصول از دانشگاه شروع شده و به بازار می رسد اما این جریان مدت ها قبل، در دنیا منسوخ شده چون امروز دنیا از بازار به دانشگاه می رسد و باید نیازهای بازار رفع شود.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی بیان کرد:امروز شرکت های دانش بنیان خوبی داریم باید ساختارهایی ایجاد شود که تجاری سازی محصولات دانش بنیان تسهیل شود.
سهندی گفت: سند ملی گیاهان دارویی از کشت و کشاورزی آغاز و تا صنعت مربوط به تولید محصولات گیاهان دارویی پایان می یابد.
وی افزود:اگر بخواهیم به بازار ۱۵ میلیارد دلاری گیاهان دارویی برسیم مگر با همکاری علم وفناوری که مهد آن دانشگاه است و اگر در کنار دانشگاه مراکز شتاب دهنده ایجاد شود می توانیم به این چشم انداز برسیم.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی بیان کرد:در توسعه اکوسیستم نواوری باید از ابزارهای تجازی سازی و توسعه دانش فنی استفاده شود و تلاش می کنیم مسیر توسعه نوآوری را اصلاح کنیم.
مدیر جهاد کشاورزی کاشان هم گفت: در حال حاضر برای تبدیل ایده‌های دانش‌بنیان به محصول با مشکل مواجهیم،صنعت گل محمدی در کاشان در بحث صادرات و ارزش ریالی مشکلاتی دارد و باید به دنبال رفع آن باشیم.
رضا مظلومی افزود: کسب و کارهای نوین دارای ایده در کشور هنوز به درستی سامان داده نشده و متصدی دقیق آن مشخص نیست،این حوزه باید توسط معاونت ریاست جمهوری تعیین تکلیف شده و مشخص شود کدام وزارتخانه متصدی این حوزه است.
وی اظهار کرد: در تبدیل ایده به محصول با چالش مواجهیم و باید روند تبدیل ایده به محصول تسهیل شود،صنعت گل محمدی ارزآوری زیادی دارد اما در کاشان هنوز نتوانسته ایم راحتی برداشت محصول و خشک کردن گل را ایجاد کنیم که این مهم در صادرات و ارزش قیمت، اثرگذار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.