کد خبر : 6896
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

بذرپاشی گیاهان دارویی در بیش از ۲ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی اصفهان انجام شد.

بذرپاشی گیاهان دارویی در بیش از ۲ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی اصفهان انجام شد.

گستردگی عرصه‌های طبیعی استان و اقلیم مختلف ظرفیت مناسبی برای توسعه این صنعت محسوب می‌شود

اصفهان – ایرنا – مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: طرح بذرپاشی گیاهان دارویی در ۲ هزار و ۸۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی و رویشگاه‌های این استان از نیمه دوم امسال تاکنون انجام شده است.
محمد علی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه با اعتبار ۶۹۷ میلیون تومان به اجرا درآمد و شامل بذر پاشی انواع گیاهان دارویی مانند باریجه، کُپه کاری با بذر کلوس کوهی(کرفس)، کپه کاری با بذر باریجه و کپه کاری با بذر آنغوزه شیرین بوده است.
وی هدف از اجرای این طرح را توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: افزون بر ۱۶۰ نفر در قالب این پروژه‌ها به کار مشغول شدند و شغل حدود ۱۸۰ نفر نیز تثبیت شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان اینکه خور و بیابانک، کاشان، شهرضا، سمیرم و فریدونشهر برای اجرای طرح مورد اشاره انتخاب شدند، تصریح کرد: تناسب گیاهان دارویی با آب و هوای منطقه و همچنین مطالبه خود بهره برداران از مقوله‌های اصلی برای انتخاب محل اجرای پروژه است.
کاظمی با اشاره به اینکه توجه به صنعت گیاهان دارویی درآمدزایی و صادرات آن ارزآوری به همراه دارد، اظهار داشت: گستردگی عرصه‌های طبیعی استان و اقلیم مختلف ظرفیت مناسبی برای توسعه این صنعت محسوب می‌شود که البته تحقق آن نیازمند اعتبارات لازم و کافی است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر چنین طرح هایی حفاظت از منابع طبیعی و بهره برداری اصولی از آن را در پی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، سالانه افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ تُن انواع گیاهان دارویی در عرصه‌های طبیعی این استان تولید می‌شود.
.نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکی است که این خطه مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی در برگرفته است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.