کد خبر : 6993
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۵۲

وزیر جهاد کشاورزی: دولت از سرمایه‌گذاران فعال در بخش گیاهان دارویی حمایت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی: دولت از سرمایه‌گذاران فعال در بخش گیاهان دارویی حمایت می‌کند

کشت قراردادای بهترین روش در حمایت از بهره برداران فعال در بخش گیاهان دارویی است و واحدهای صنعتی باید در این حوزه با کشاورزان همکاری کنند.

بجنورد- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت سیزدهم از سرمایه گذاران فعال در بخش کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای به عنوان ظرفیت‌های موجود در استان‌ها حمایت می کند.
سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه آیین افتتاح کارخانه فرآورده گیاهان دارویی شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت قراردادای بهترین روش در حمایت از بهره برداران فعال در بخش گیاهان دارویی است و واحدهای صنعتی باید در این حوزه با کشاورزان همکاری کنند.
وی تصریح کرد: دولت نیز در این زمینه در کنار کشاورزان و سرمایه گذاران قرار دارد و از طریق بانک کشاورزی تامین منابع می کند.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: از سرمایه گذاران در حوزه فرآوری گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی استقبال می کنیم و نیاز مالی آنها را در اولویت قرار دارد و در این زمینه مجوزها را باید با سهولت در اختیار سرمایه گذار قرار داد و این آمادگی را داریم تا در حد امکان زمین مورد نیاز برای سرمایه گذار این بخش تامین شود.
وی نبود صنایع تبدیلی را مهمترین ضعف کشاورزی خراسان شمالی دانست و گفت: این استان در حوزه گیاهان دارویی دارای بنیه ارزشمندی است و در شرایط مطلوبی قرار دارد و مشکل صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی در این استان باید برطرف شود.
ساداتی نژاد ادامه داد: خراسان شمالی یکی از قطب های گیاهان دارویی و دامپروری است که در دامپروری دارای پتانسیل ملی است.
وی کارخانه فرآوری گیاهان دارویی شیروان را ظرفیت مناسبی برای توسعه خراسان شمالی دانست و گفت: این مجموعه ظرفیت خوبی در فرآوری گیاهان دارویی دارد و توسعه صنایع تبدیلی در این بخش از شمالشرق کشور باید در اولویت قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: سرمایه گذارانی که در بخش صنایع دارویی این استان راغب به فعالیت هستند توسط دولت تامین منابع مالی می شوند.
وزیر جهاد کشاورزی برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی امروز پنجشنبه( ۱۰ شهریورماه) به این استان سفر کرد.
کشت گیاهان دارویی فرصتی مناسب برای اشتغالزایی جوانان و مردم روستاهای شهرستان شیروان است که این فرصت تبدیل به پتانسیل و ظرفیت برای علاقه مندان به کسب و کارهای روستایی شده است.
شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
این شهرستان دارای ۶۰۰ هکتار زعفران و ۱۶۱ هکتار گیاه دارویی زیره سبز، گل محمدی، گل گاو زبان، اسطوخودوسو باریجه است.
استان خراسان شمالی دارای ۱۰۷ واحد صنعتی است که از این تعداد، ۶۲ واحد صنعتی فعال و ۲۴ واحد نیمه فعال است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.