کد خبر : 6982
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۳۶

حمایت از ایده های حوزه «بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی

حمایت از ایده های حوزه «بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی

تکمیل زنجیره ارزش تولید و فرآوری گیاهان دارویی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند جهش تولید در این عرصه را رقم بزند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوانی در راستای دریافت ایده های «بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی» و حمایت از آنها منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تکمیل زنجیره ارزش تولید و فرآوری گیاهان دارویی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند جهش تولید در این عرصه را رقم بزند.
این کار هم جز با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و فعالان علمی و پژوهشی در کشور ممکن نیست. اینکه ایده ها و طرح‌های نوآورانه این افراد به چالش‌های موجود گره بخورد و نیازها مرتفع شود.
صنعت گیاهان دارویی هم یکی از عرصه‌هایی است که برای احیا و بازآفرینی خود با موانع و خلاهایی در بخش‌های مختلف تولید و تجاری‌سازی مواجه است که در تعامل با صاحبان ایده قابل رفع است. یکی از این بخش‌ها؛ صنعت بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی است که ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی تلاش دارد تا چالش های اولویت‌دار این بخش را با استفاده از طرح‌های نوآورانه پاسخ دهد.
برهمین اساس هم «فراخوان پذیرش طرح‌های فناورانه در زمینه بذر، نهال و اندام تکثیری گیاهان دارویی» را منتشر کرده است تا ایده‌های نوآورانه و طرح های پیشنهادی شرکت های دانش بنیان و خلاق برای تولید بار اول، تولید نیمه صنعتی، صنعتی و تجاری سازی و توسعه بازار مطابق اولویت‌های مشخص شده را جذب، حمایت و توسعه دهد.
اولویت‌های مدنظر در این فراخوان شامل « بذور و اندام های تکثیری استاندارد و گواهی شده گیاهان دارویی دارای اولویت»، «اصلاح ژنتیک و معرفی ارقام گیاهان دارویی»، «فناوری فرآوری» و «فناوری تکثیر» می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.