کد خبر : 6882
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

سامانه الکترونیکی صدور مجوز برای تولید گیاهان دارویی ایجاد می‌شود.

سامانه الکترونیکی صدور مجوز برای تولید گیاهان دارویی ایجاد می‌شود.

تهران- ایرنا- زیرساخت‌های پنجره و سامانه الکترونیکی صدور مجوز گیاهان دارویی و طب سنتی برای سهولت و ایجاد شفافیت برای متقاضیانی که به دنبال دریافت مجوزهای لازم فعالیت در این صنعت فعال هستند، ایجاد می‌شود. به گزارش گروه علم وآموزش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارایه مجوز به فعالان حوزه گیاهان دارویی

تهران- ایرنا- زیرساخت‌های پنجره و سامانه الکترونیکی صدور مجوز گیاهان دارویی و طب سنتی برای سهولت و ایجاد شفافیت برای متقاضیانی که به دنبال دریافت مجوزهای لازم فعالیت در این صنعت فعال هستند، ایجاد می‌شود.
به گزارش گروه علم وآموزش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارایه مجوز به فعالان حوزه گیاهان دارویی راه رفتن روی لبه تیغ است، تولیدکنندگانی که به صورت مستقیم با سلامتی جامعه در ارتباط هستند، به همین دلیل نهادهای موثر در این حوزه در کنار سخت‌گیری‌هایی که برای ارایه مجوز دارند و سعی می‌کنند با پایش درست و در نظر گرفتن معیارهای سختگیرانه‌ای مانع به خطر افتادن سلامتی مردم شوند؛ فرآیند تسهیل صدور مجوزها را نیز پیگیری می‌کنند.
براساس این گزارش،‌برای سهولت و ایجاد شفافیت برای متقاضیانی که به دنبال دریافت مجوزهای لازم فعالیت در صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی هستند؛ ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری اداره کل فرآورده های طبیعی سازمان غذا و دارو و دفتر طرح ملی گیاهان دارویی در حال ایجاد زیرساخت‌های پنجره و سامانه الکترونیکی صدور مجوز هستند.
در رابطه با استانداردسازی گیاهان دارویی و مواد موثره نیز ستاد و شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی همکاری‌های موثری با سازمان ملی استاندارد دارند و تاکنون ۲۲ عنوان استاندارد گیاهان دارویی تدوین و به سازمان ملی استاندارد ارسال شده است که ۷ مورد از عناوین استانداردها تاکنون به تصویب سازمان ملی استاندارد رسیده است.
پیش از این ۱۲۰ عنوان استاندارد در سازمان ملی استاندارد به ثبت رسیده که استانداردهای اخیر مربوط به اولویت‌های استانداردی مغفول مانده طی سال های اخیر است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.