کد خبر : 7072
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۱۵

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی: مجوز احداث باغ گیاهان دارویی در خراسان‌شمالی صادر شد

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی: مجوز احداث باغ گیاهان دارویی در خراسان‌شمالی صادر شد

معاون تحقیقات‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از صدور مجوز احداث باغ گیاهان دارویی به عنوان اولین مرکز تحقیقات دانشگاهی استان با وسعت هشت هزار متر مربع خبر داد.

بجنورد- ایرنا- معاون تحقیقات‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از صدور مجوز احداث باغ گیاهان دارویی به عنوان اولین مرکز تحقیقات دانشگاهی استان با وسعت هشت هزار متر مربع خبر داد.
دکتر امیرعلی قهرمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خراسان شمالی در حوزه رویش گیاهان دارویی ظرفیت‌های ویژه ای دارد که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه از ظرفیت‌های آن به بهترین نحو بهره‌برداری شود.
وی افزود: ۴۲۵ گونه گیاه دارویی در رویشگاه های طبیعی استان شناسایی شده و تاکنون خواص ماده موثره ۷۵ گونه از آنها کشف شده است.
معاون تحقیقات‌وفناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: در این راستا مجوز احداث باغ گیاهان دارویی به عنوان اولین مرکز تحقیقات دانشگاهی علوم پزشکی استان برای تولید محصولات دارویی اخذ و به زودی این طرح وارد فاز اجرا می شود.
بیش از ۳۰ هزار گونه گیاهی در دنیا وجود دارد که از این تعداد هشت هزار گونه در ایران شناسایی شده است و تاکنون ۴۲۵ گونه گیاه دارویی در رویشگاه های طبیعی خراسان شمالی شناسایی شده است.
وی با اشاره به جذب حدود سه میلیارد تومان برای تجهیز مرکز تولید محصولات ژن درمانی و سلول درمانی استان، گفت: تاکنون پنج میلیارد تومان از سوی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور برای این مرکز اختصاص یافته است.
قهرمانی افزود: مرکز تولید محصولات ژن درمانی و سلول درمانی(اتاق تمیز) در زمینه تحقیقات و درمان بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به دستاوردهای معاونت تحقیقات و فناوری علوم پزشکی خراسان شمالی در یکسال اخیر گفت: کسب رتبه اول پژوهش در استان، اصلاح آیین‌نامه دستیار پژوهش، کسب رتبه سوم فناوری در بین دانشگاه‌های همتراز، کسب رتبه سوم همایش ملی فن بازار نیز از موفقیت‌های حوزه پژوهش و فناوری است.
دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.