کد خبر : 6546
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۵۸

۳۰هکتار از اراضی زراعی چالدران زیر کشت بهاره گیاهان دارویی رفت.

۳۰هکتار از اراضی زراعی چالدران زیر کشت بهاره گیاهان دارویی رفت.

رسته ملی گیاهان دارویی در کشور یکی از رسته های شغلی و اولویت دار مجموعه بنیاد علوی است که امسال در ۲۰ شهرستان محروم کشور تحت پوشش بنیاد علوی اقدام به فعالیت کرده است.

ارومیه- ایرنا- معاونت اشتغال دفتر بنیاد علوی در چالدران گفت: امسال در راستای اشتغال زایی در این منطقه محروم، ۳۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت بهاره انواع گیاهان دارویی رفته است.
محمد جلال زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت این گیاهان دارویی برای اولین بار در سطح چالدران و به همت بنیاد علوی و همچنین با مشارکت کشاورزان منطقه صورت گرفت و این اقدام با هدف اصلاح الگوی کشت، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت کشاورزان شهرستان کشت می شود.
وی با اشاره به اینکه در فاز اول در کشت بهاره بیش از ۳۰ هکتار در چالدران زیر کشت گیاهان دارویی می رود، اضافه کرد: گونه‌های مزیت دار مثل آویشن باغی، سیاه دانه، اوسطوخودوس، بادرنجبویه، پنیرک، گل گاو زبان و ارقام دیگر گیاهان دارویی زیر کشت رفته است.
معاونت اشتغال دفتر بنیاد علوی در چالدران ادامه داد: این بنیاد در زمینه کشت این گیاهان دارویی ضمن پرداخت ۵۰ درصد هزینه کشت بعد از برداشت محصول نیز اقدام به خرید تضمینی آن خواهد کرد که دراین راستا بنیاد علوی اقدام به تامین نهاده به صورت بذر و نشا کرده و برگزاری کلاسهای آموزشی پیش از کشت را نیز برگزار کرده است.
وی اظهار داشت: رسته ملی گیاهان دارویی در کشور یکی از رسته های شغلی و اولویت دار مجموعه بنیاد علوی است که امسال در ۲۰ شهرستان محروم کشور تحت پوشش بنیاد علوی اقدام به فعالیت کرده و ۲ هزار از اراضی کشاورزی زیر کشت انواع گیاهان دارویی رفته که در این زمینه برای یک هزار و هفت نفر ایجاد اشتغال شده است.
جلال زاده گفت: فاز دوم کشت این گیاهان دارویی که در فصل پاییز امسال انجام خواهد گرفت، بیش از ۴۰ هکتار دیگر از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت انواع دیگر گیاهان دارویی قرار خواهد گرفت.
چالدران یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی است که برای بهبود وضعیت این شهرستان و ارتقای شاخص‌های آن، دولت، وزارت کشور، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی با یکدیگر همکاری دارند.
این شهرستان حدود ۱۲۰ روستا دارد که در ۲ بخش مرکزی و دشتک نزدیک به ۲۰ هزار نفر را در خود جای داده‌ است.
چالدران با ۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.