کد خبر : 6557
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان: استان زنجان ۲۲۰ گونه گیاه دارویی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان: استان زنجان ۲۲۰ گونه گیاه دارویی دارد.

در استان زنجان ۲۲۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد، از این تعداد بیش از ۲۰ نوع گیاه دارویی صرفه اقتصادی داشته و مردم از آنها بسیار استفاده می‌کنند.

زنجان-مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۲۲۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد، گفت: از این تعداد بیش از ۲۰ نوع گیاه دارویی صرفه اقتصادی دارد.
خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در استان زنجان ۲۲۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد، گفت: از این تعداد بیش از ۲۰ نوع گیاه دارویی صرفه اقتصادی داشته و مردم از آنها بسیار استفاده می‌کنند.
وی اظهار کرد: بیشتر این گیاهان دارویی تره و سبزی کوهی بوده و در غذاهای سنتی زنجانی‌ها استفاده می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه این سبزی‌ها هم جنبه خوراکی و هم جنبه دارویی دارند، گفت: گل محمدی، آویشن و رازیانه خواص و کاربرد دارویی بسیار زیادی دارند.
آقاجانلو با بیان اینکه استان زنجان زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی را دارد، تاکید کرد: اداره منابع طبیعی به افرادی که متقاضی کشت گیاهان دارویی هستند تسهیلات خوبی پرداخت می‌کند و در استان زنجان شهرستان‌های زنجان و ابهر بیشترین متقاضی برای کشت گیاهان دارویی هستند.
وی بر لزوم ورود بخش خصوصی به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان تاکید کرد و یادآور شد: منابع طبیعی از سرمایه گذاران در این بخش حمایت لازم را دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی برای افرادی که متقاضی کشت گیاهان دارویی هستند آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد و این آموزش‌ها رایگان می‌باشد، تصریح کرد: طی دو سال اخیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان رو به رشد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.