کد خبر : 6752
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

استفاده آژانس ژاپنی از امکانات پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

استفاده آژانس ژاپنی از امکانات پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تنها مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی کشور است که زنجیره ارزش گیاهان دارویی را از تولید بذر و نشا تا تولید دارو دارا می باشد.

تهران-ایرنا- مدیران آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) براستفاده از ظرفیت‌های پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی تاکید کردند.
توگوشینوهارا، نماینده جایکا در دیداری که با رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی داشت اظهار کرد: در بحث زنجیره ارزش گیاهان دارویی، پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است که این امر می تواند سازمان جایکا را در پیشبرد اهداف خود در ایران کمک نماید.
به گزارش جهاد دانشگاهی وی افزود: جایکا سازمان دولتی ژاپن است که می خواهد توسعه پایدار را نهادینه کند .
نماینده آژانس همکاری های بین المللی ژاپن گفت: ما در این پروژه در فاز مطالعاتی هستیم و می خواهیم از ظرفیت سازمانهایی که در ایران در مقوله گیاهان دارویی فعالیت می کنند در پیشبرد اهداف پروژه استفاده نماییم .
رضا غفارزادگان ، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی نیز این جلسه اظهار داشت: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تنها مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی کشور است که زنجیره ارزش گیاهان دارویی را از تولید بذر و نشا تا تولید دارو دارا می باشد.
وی ادامه داد:‌با توجه به ظرفیتهای بین المللی سازمان جایکای ژاپن، این پتانسیل وجود دارد که همکاریهای مناسبی صورت پذیرد.
غفارزادگان آمادگی پژوهشکده را در بخش توانمندسازی مناطق مختلف کشور در حوزه گیاهان دارویی اعلام کرد و از اینکه این پژوهشکده می تواند پروژه های متنوعی را با سازمان جایکا تعریف نماید، ابراز خرسندی کرد.
حسین زینعلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: جایکا پروژه ای را به عنوان توانمندسازی جوامع روستایی با استفاده از گیاهان دارویی آغاز کرده است که هدف از این پروژه، توانمندسازی جامعه روستایی در کشت و کار گیاهان دارویی و همچنین جلوگیری از تخریب محیط زیست است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.