کد خبر : 6514
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۲۹

کشت گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی قزوین پیش بینی شده است.

کشت گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی قزوین پیش بینی شده است.

طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی استان قزوین در مناطقی مانند الموت، طارم و آوج که از استعداد بالایی برای کشت این گونه گیاهان برخوردار هستند، اجرا می شود که می توان ضمن درآمدزایی برای روستاییان، به حفظ مراتع نیز کمک کند.

قزوین – ایرنا – معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: کشت گیاهان دارویی با استفاده از مشارکت جامعه محلی و اعتبارات منابع طبیعی برای امسال در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی ملی استان پیش بینی شده است.
محرم رضایی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باریجه،ختمی رازیانه، آویشن و کما از جمله گونه هایی هستند که در این طرح کشت می شوند.
این مسوول افزود: طرح کشت گیاهان دارویی در اراضی ملی استان قزوین در مناطقی مانند الموت، طارم و آوج که از استعداد بالایی برای کشت این گونه گیاهان برخوردار هستند، اجرا می شود که می توان ضمن درآمدزایی برای روستاییان، به حفظ مراتع نیز کمک کند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآور شد: کشت گیاهان دارویی منبع جدید درآمد برای روستاییان است و می تواند از فشار زیاد به مراتع به دلیل چرای دام جلوگیری کند و آنرا می توان مصداقی برای پیشبرد سیاست اقتصاد مقاومتی دانست.
این مسوول خاطرنشان کرد: در کنار کشت گیاهان دارویی، جلوگیری از چرای غیرمجاز دام ها، قرق اراضی و کاشت گونه های مرتعی از مهم ترین فعالیت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای صیانت از مراتع به شمار می رود.
بیش از ۲۰۰ گونه گیاه دارویی در استان قزوین شناسایی شده است.
اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.