کد خبر : 6523
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛ کشت گیاهان دارویی در ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

در گفتگو با مهر عنوان شد؛ کشت گیاهان دارویی در ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

کشاورزی در آذربایجان غربی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه اقتصادی استان به شمار می‌رود.

ارومیه- سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال به منظور ترویج کشت گیاهان دارویی کم آب بر، ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی قرار می گیرد.
جلال بوتراب در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی وزارتخانه توسعه گیاهان دارویی کم آب بر در کشور است، افزود: زمینه رویش و توسعه کشت انواع گیاهان دارویی در استان فراهم است و در صورت توجه به آن و توسعه کشت این گونه گیاهان، می‌توان برای اشتغال، تولید و صادرات بیشتر بسترسازی کرد.
وی افزود: کشت بهاره گیاهان دارویی در سطح شهرستان‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه آغاز شده است که این کشت‌ها شامل طرح برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی واقع در شهرستان‌های تکاب، شاهین‌دژ و بوکان با مشارکت و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های مذکور و تحت نظر مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، از طریق عقد قرارداد با شرکت‌های فنی مشاوره‌ای کشاورزی در حال اجرا است.
بوتراب ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی بذور و نشا یارانه‌ای و رایگان گیاهان دارویی شامل گونه‌های سیاه دانه، اسطوخودوس، سرخارگل، گل گاوزبان ایرانی، آویشن باغی، زیره سبز، زنیان، رازیانه، همیشه بهار و گل‌محمدی مجموعاً در سطح ۹۰ هکتار، از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و با همکاری انجمن ملی گیاهان دارویی واقع در شهرستان ارومیه و در کلیه شهرستان‌های حوزه در حال کشت و یا انجام مراحل کاشت است.
وی با بیان اینکه کشاورزی در آذربایجان غربی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه اقتصادی استان به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر به سبب خشکی دریاچه ارومیه کشت گیاهان کم آب بر مورد توجه قرارگرفته است، اضافه کرد: در راستای حمایت و توسعه کشت گیاهانی دارویی کم آب بر از بین گیاهان منتخب، سایر گیاهان دارویی ارزشمند نیز در حال مکان یابی و کشت هستند که متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی است وتولید کنندگان آنها می‌توانند از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بهره مند شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.