کد خبر : 7088
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

آغاز طرح جهش تولید گیاهان دارویی

آغاز طرح جهش تولید گیاهان دارویی

برای تحقق کشاورزی پایدار و کاهش هزینه‌ها و تسهیل شرایط برای کشاورزان لازم است که بخش گیاهان دارویی را هم مانند گندم و جو صنعتی کنیم.

مجری گیاهان دارویی وزارت جهاد با بیان اینکه اجرای «طرح جهش تولید گیاهان دارویی» در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کسانی که در مرحله کاشت و برداشت از دستگاه‌های مکانیزاسیون استفاده کنند تسهیلات با سود ۴ درصد می‌دهد.
به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری سلامت، دکتر حسین زینلی مجری گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گیاه اظهار کرد: برای تحقق کشاورزی پایدار و کاهش هزینه‌ها و تسهیل شرایط برای کشاورزان لازم است که بخش گیاهان دارویی را هم مانند گندم و جو صنعتی کنیم.
وی با بیان اینکه مراحل کاشت و فرآوری و تولید داروهای گیاهی کاملاً صنعتی شده افزود: ما در این حوزه پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و همچنان این مسیر را طی می‌کنیم.
مجری گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از گیاهان دارویی که در جهان عرضه می‌شود متعلق به کشور ماست و اکثر گونه‌های مورد استفاده، بومی هستند و با حمایت سازمان برنامه و بودجه و مراکز تحقیقاتی قرار شد که ظرف یکی دو سال آینده ژنتیک‌های اصلاح شده را معرفی و مکانیزاسیون مطابق آن‌ها را ایجاد کنیم.
زینلی از ورود شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه خبرداد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی به شرکت‌های دانش بنیان این بخش مجوز داده تا در سامانه مکانیزاسیون جهاد ثبت نام شوند و تسهیلات مورد نیاز خود را برای استفاده از دستگاه‌ها و ماشین آلات دریافت کنند.
وی با بیان اینکه اجرای «طرح جهش تولید گیاهان دارویی» در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) علاقمند است به کسانی که در مرحله کاشت و حتی برداشت از دستگاه‌های مکانیزاسیون استفاده می‌کنند تسهیلات صد میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد بپردازد.
مجری گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از مذاکره و رایزنی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای جذب اعتبارات مناسب در این حوزه خبرداد و گفت: هدف ما این است که از شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه تولید ماشین آلات کاشت و داشت و برداشت گیاهان دارویی حمایت مالی کنیم.
زینلی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی از طریق تعامل با ستادهای مختلف و همچنین بخش خصوصی، تصمیم گرفته که ماشین آلات برداشت گیاهان دارویی را به عنوان نمونه وارد کشور کند و روی آن‌ها مهندسی معکوس انجام دهد.
وی با بیان اینکه بسیاری از داروهای مصرفی در کشورمان از نوع شیمیایی هستند و سلامت جامعه را تهدید می‌کنند گفت: جوامع توسعه یافته به سمت تولید داروهای طبیعی رفتند بطوریکه ۷۰ درصد داروها در کشورهای غربی از نوع طبیعی و گیاهی است اما ما هنوز آنگونه که باید به این حوزه توجهی نداریم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.