کد خبر : 6953
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۱۵

صنعت گیاهان دارویی با نوآوری‌های دانش‌آموزی رونق می‌گیرد.

صنعت گیاهان دارویی با نوآوری‌های دانش‌آموزی رونق می‌گیرد.

ستاد در کنار شناسایی و به کارگیری توانمندی بازیگران این حوزه همچون شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، با اجرای برنامه‌های ترویجی خود؛ نیروی انسانی متخصص را برای آینده این صنعت تربیت کند.

تهران- ایرنا- تدوین فصول اختصاصی در کتب درسی فنی و حرفه ای یکی از راه‌های نفوذ صنعت گیاهان دارویی به مدارس و در میان دانش‌آموزان است.
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، این کار با اجرای طرح های حمایتی از نوآوری‌های دانش آموزان در صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی شتاب گرفته است و دانش‌آموزان برای ثبت و حمایت از طرح‌های نوآورانه و خلاق خود مسیری مطمئن و هدفمند دارند.
این حمایت‌ها در قالب باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی با تلاش ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری بخش خصوصی ایجاد شده؛ ارایه می شود. این باشگاه میزبان بیش از ۲ هزار دانش آموز است و برنامه‌های متعددی چون برگزاری جشنواره دانش آموزشی، برگزاری تورها و بازدیدهای فناورانه، مسابقات داستان نویسی، حمایت از نوآوری‌های دانش‌آموزی و غیره را برای اعضای خود در نظر گرفته است و اجرا می‌کند.
ستاد برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری گیاهان دارویی و طب سنتی در کشور سعی دارد در کنار شناسایی و به کارگیری توانمندی بازیگران این حوزه همچون شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، با اجرای برنامه‌های ترویجی خود؛ نیروی انسانی متخصص را برای آینده این صنعت تربیت کند.
یکی از مخاطبان این برنامه‌ها دانش‌آموزان هستند که باید از مراحل ابتدایی آموزش با مبانی این حوزه فناورانه آشنا شوند و برای توسعه و رونق دادن به این علم کاربردی تلاش کنند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.