کد خبر : 6885
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

مدیر طرح، برنامه و مکانیزاسیون معاونت باغبانی وزارت جهادکشارزی: زنجیره تولید گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری تکمیل می شود

مدیر طرح، برنامه و مکانیزاسیون معاونت باغبانی وزارت جهادکشارزی: زنجیره تولید گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری تکمیل می شود

توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور ضروری است چرا که با این روش می‌توان بازار ایران را در جهان افزایش داد.

شهرکرد- مدیر طرح، برنامه و مکانیزاسیون معاونت باغبانی وزارت جهادکشارزی با اشاره به ضرورت افزایش کشت گیاهان دارویی در کشور، گفت: زنجیره تولید گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری تکمیل می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، شاهین رستم پور در حاشیه اختتامیه نمایشگاه تخصصی کشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه هفتم توسعه در جهت توسعه باغات در اراضی شیب دار، اظهار کرد: ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی شیب دار در کشور امکان ایجاد باغات دیمی را دارد.
وی به اجرای ۱۰۰ هزار هکتار طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این مهم موجب نگه داشت آب می‌شود و تأثیر بسزایی در جذب بارش‌ها و کاهش فرسایش خاک دارد.
مدیر طرح، برنامه و مکانیزاسیون معاونت باغبانی وزارت جهادکشارزی با بیان اینکه منابع و اعتبارات اجرای توسعه باغات در اراضی شیب دار از محل اعتبارات سفرهای رئیس جمهور است، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط جغرافیایی ظرفیت خوبی در زمینه توسعه باغات در اراضی شیب دار را دارد.
رستم پور با اشاره به عدم بهره مندی چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های موجود در جذب آب سبز، افزود: بارش زمستانه در این استان بالا است اما از این مهم در جهت توسعه باغداری و کشاورزی به خوبی استفاده نشده است.
افزایش اشتغال در چهارمحال و بختیاری با توسعه باغات در اراضی شیب دار
وی با بیان اینکه توسعه باغات در اراضی شیب دار و باغات دیم موجب افزایش اشتغال در این استان می‌شود، مطرح کرد: باغات دیم باید در چهارمحال و بختیاری جایگزین زراعت دیم شود.
مدیر طرح، برنامه و مکانیزاسیون معاونت باغبانی وزارت جهادکشارزی با اشاره به ظرفیت چهارمحال و بختیاری در توسعه کشت گیاهان دارویی، گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور ضروری است چرا که با این روش می‌توان بازار ایران را در جهان افزایش داد.
رستم پور با بیان اینکه در دنیا در حوزه گیاهان دارویی سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار فعالیت اقتصادی می‌شود، اظهار کرد: دو هزار و ۳۰۰ نوع گیاه دارویی در کشور ما وجود دارد که ظرفیتی بزرگ محسوب می‌شود اما ما به خوبی از این مسئله برای انجام کار اقتصادی و درآمدزایی استفاده نکرده ایم.
وی عنوان کرد: جذب سرمایه گذار در زمینه فرآوری و تأمین بازار گیاهان دارویی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.
مدیر طرح، برنامه و مکانیزاسیون معاونت باغبانی وزارت جهادکشارزی از ایجاد پالایشگاه گل محمدی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و تصریح کرد: با راه اندازی این پالایشگاه زنجیره تولید در حوزه کشت گیاهان دارویی در این استان تکمیل می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.