کد خبر : 6759
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

ظرفیت ایجاد ۴۵ هزار شغل در حوزه گیاهان دارویی لرستان وجود دارد.

ظرفیت ایجاد ۴۵ هزار شغل در حوزه گیاهان دارویی لرستان وجود دارد.

کشاورزی مبتنی بر قرارداد یکی از حلقه‌های مفقوده بخش کشاورزی بخصوص در حوزه گیاهان دارویی می باشد چراکه لازم است ابتدا به بازار فروش دسترسی یافته و سپس اقدام تولید شود.

خرم‌آباد – ایرنا – رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرفیت ایجاد ۴۵ هزار شغل در حوزه گیاهان دارویی این استان وجود دارد و برنامه‌ریزی برای کشت ۱۸ هزار هکتار در استان صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا اسفندیار حسنی مقدم با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: هم اکنون پنج هزار و ۲۲۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد و سالانه ۱۴ هزار تن از این سطح برداشت می شود.
وی اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی لرستان برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی را امسال اجرایی می کند که بر اساس این برنامه طی ۱۰ سال ۱۸ هزار هکتار به سطح زیر کشت این تولیدات در استان اضافه می‌شود..
وی ادامه داد: با تحقق این برنامه، زمینه‌ اشتغال ۲۷ هزار نفر به‌طور مستقیم و ۱۸ هزار به‌طور غیرمستقیم و در مجموع ۴۵ هزار نفر فراهم می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت جهاد، انجام کشاورزی مبتنی بر قرارداد بوده که در کل جهان ۸۰ درصد تولید محصولات به‌صورت قراردادی و در ایران کمتر از پنج درصد است.
حسنی مقدم گفت: کشاورزی مبتنی بر قرارداد یکی از حلقه‌های مفقوده بخش کشاورزی بخصوص در حوزه گیاهان دارویی می باشد چراکه لازم است ابتدا به بازار فروش دسترسی یافته و سپس اقدام تولید شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.