کد خبر : 6845
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۹:۰۱

فراخوان سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی گیاهان دارویی

فراخوان سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی گیاهان دارویی

کمک هزینه تحصیلی، جایزه تحصیلی، پژوهانه تحقیقاتی با هدف تشویق، ترغیب و حمایت از نوجوانان و جوانان مستعد، تحت عنوان «بورس تحصیلی» به صورت بلاعوض به دانش‌آموزان و دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود.

تهران- ایرنا- سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امید بیگی در زمینه گیاهان دارویی با همکاری و مشارکت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد اعطا می‌شود.
به گزارش گروه علم وآموزش ایرنا از بنیاد ملی نخبگان، کمک هزینه تحصیلی، جایزه تحصیلی، پژوهانه تحقیقاتی و نظایر آنها با هدف تشویق، ترغیب و حمایت از نوجوانان و جوانان مستعد، تحت عنوان «بورس تحصیلی» به نام افراد حقیقی و حقوقی خوش‌نام و دارای سابقه درخشان در زمینه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، تعریف و به صورت بلاعوض به دانش‌آموزان و دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌شود.
به منظور تکریم و الگوسازی از نخبگان، شخصیت‌های علمی و افراد صاحب‌نام و همچنین ایجاد روحیه تلاش و خودباوری در میان دانشجویان، اساتید و فرهیختگان، این جوایز به صاحبان استعداد برتری که دارای فعالیت‌های خاص و اثرگذار باشند، تعلق می‌گیرد. در همین راستا، با همکاری و تعامل بین بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد، کانون حامیان علم و فناوری استان کهگیلویه‌وبویراحمد، شرکت دارویی زردبند، بنیاد نخبگان استان فارس و مجمع خیران نخبه‌پرور فارس، به پاس تلاش‌های دکتر رضا امیدبیگی از بنیانگذاران شرکت زردبند که عمر خود را صرف کسب فناوری‌های مرتبط با حوزه گیاهان دارویی و نشر این علم و تجربه کرده است، جایزه‌ای علمی به نام این محقق اعطا خواهد شد. این جایزه علمی و بورس تحصیلی در زمینه گیاهان دارویی تعیین و تعریف شده و به مخترعین، دانش‌آموختگان یا دانشجویان برگزیده مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های کاربردی با موضوعات «اهلی‌سازی، اصلاح، مکانیزاسیون و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید گیاهان‌دارویی و معطر»، «تکنولوژی و فناوری‌های نوین استخراج و فرآوری مواد موثره گیاهان دارویی و معطر» و «فرمولاسیون داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی در صنایع مختلف دارویی، غذایی، دام، طیور و آبزیان و…» هستند، اعطا خواهد شد. امیدبیگی استاد برجسته و پیشکسوت گیاهان دارویی و صنعت نوین تولید و فرآوری گیاهان دارویی ایران است که در کارنامه حرفه‌ای وی عناوینی مانند برگزیده بیست و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی در سال ۱۳۸۷، دریافت کننده مدال ویژه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد FAO در سال ۲۰۰۹ میلادی، از بنیان گذاران شرکت دارویی زردبند، مولف مجموعه چهار جلدی کتاب تولید و فرآوری گیاهان دارویی، فرموله کردن داروهای گیاهی مختلف در زمینه ارتقای سلامت جامعه و همچنین مورد استفاده در صنعت دام و طیور، دیده می‌شود.
در سال‌های اخیر و بر اساس رویکردهای جدید بنیاد ملی نخبگان، به منظور پاسداشت مقام علمی شخصیت‌های اثرگذار در کشور، جایزه‌های علمی متناسب با رشته‌های تخصصی این مفاخر به صاحبان استعداد برتر اعطا می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.