کد خبر : 6560
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

حمایت از ۳۵ طرح تحقیقاتی حوزه گیاهان دارویی

حمایت از ۳۵ طرح تحقیقاتی حوزه گیاهان دارویی

۳۵ طرح تحقیقاتی و پژوهشی حوزه گیاهان دارویی بر اساس تفاهم‌نامه همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تحت حمایت قرار می‌گیرند.

تهران- ایرنا- ۳۵ طرح تحقیقاتی و پژوهشی حوزه گیاهان دارویی بر اساس تفاهم‌نامه همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تحت حمایت قرار می‌گیرند.
به گزارش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این تفاهم نامه به امضای ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و رضا غفارزادگان رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی رسید.
موضوع این تفاهم نامه همکاری در زمینه اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی پسادکتری، ۱۰ طرح تحقیقاتی رساله دکتری و ۱۵ طرح پژوهشی در راستای اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده دو طرف و مقررات و سیاست‌های حمایتی صندوق و ایجاد لینک پورتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام است.
در این مراسم ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران معاونت علمی گفت: توجه به پژوهش به خصوص بخشی که به سلامت مردم و جامعه گره می‌خورد، همیشه جزیی از اولویت‌هایی مورد توجه و با اهمیت در صندوق هست.
وی ادامه داد: بحث سلامت جامعه و به خصوص داروهای گیاهی که ریشه در سنت و دین ما دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. امید است با همکاری با مراکز علمی بتوانیم این سنت را به پشتوانه‌های علمی توسعه دهیم تا در فراسوی آن برخی از مشکلات احاد جامعه کمتر شود.
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با تشریح فعالیت این صندوق اظهار داشت: معمولاً برنامه‌های صندوق در تفاهم و تعامل با مجموعه‌های پژوهشی کشور،‌ در سه قالب برنامه‌های مشترک و حمایت‌هایی تعریف می‌شود تا پژوهشگران بتوانند از آن استفاده کنند.
در ادامه رضا غفارزادگان رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهادانشگاهی درباره جایگاه و اهمیت موضوع سلامت، گفت: نگاه پژوهشکده به سمت فناوری و صنعت است و در تلاش هستیم موضوعاتی را انتخاب کنیم که هم مساله محور باشد و هم بتوانیم حلقه واسط بین دانش، فناوری و صنعت باشیم.
وی بیان کرد: ارتباط بین دانش و صنعت یکی از رویکردهای اصلی جهاد در حوزه پژوهش است که پژوهشکده توانسته چنین امری را تحقق ببخشد. از این رو تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا می‌شود فرصت خوبی است تا حمایت‌های صندوق این کار را تسریع بخشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.