کد خبر : 6746
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۲

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از ساماندهی گلاب‌گیران سنتی کشور خبر داد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از ساماندهی گلاب‌گیران سنتی کشور خبر داد.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ واحد گلاب‌گیری سنتی در سطح کشور و در منطقه کاشان مستقر است.

حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به کشت سنتی گل محمدی در کشور، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ساماندهی گلاب‌گیران کشور در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه کشت گل محمدی از قدیم الایام در عرصه های کوچک مقیاس انجام می‌شده است، افزود: برای افزایش ارزش افزوده این محصول و استفاده از مزیت توریسم در منطقه، کشاورزان در کنار باغ گل محمدی اقدام به احداث گلابگیری سنتی نیز کرده‌اند.
به گفته مجری طرح گیاهان دارویی، در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ واحد گلاب‌گیری سنتی در سطح کشور و در منطقه کاشان مستقر است.
وی تصریح کرد: در هفته گذشته جلسه‌ای با مسئولین وزارت بهداشت برای رفع مشکلات بهداشتی واحدهای کوچک و پابرجا ماندن این واحدها برگزار و مقرر شد تا کارگاه‌های گلاب‌گیری واحدهای کوچک ساماندهی و دارای کد بهداشتی شود.
زینلی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا در صورت اجرایی شدن این پروژه در طرح جهش با پرداخت تسهیلات با نرخ ۴ درصد از گلاب گیران حمایت شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده تا در سال جاری کارخانه‌های اسانس‌گیری متعددی در منطقه ایجاد شود، افزود: گیاهان دارویی به صورت اسانس، عصاره و فرآورده های مواد اولیه به خارج از کشور صادر می‌شود.
مجری طرح گیاهان دارویی با بیان اینکه در سال ۹۸، حدود ۷۳ کیلوگرم اسانس گل محمدی صادر شده است، گفت: در سال ۹۹ صادرات اسانس گل محمدی به بیش از ۲۵۰ کیلوگرم رسیده است.
وی یادآور شد: همکاری دانشگاه، بخش خصوصی و تسهیلگری در زمینهٔ کارخانه‌های اسانس، مواد غذایی و فرآورده‌های بهداشتی می‌تواند اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران را اجرایی و سود سرشاری را نصیب کشور کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.