کد خبر : 6827
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۴۳

بذرپاشی و نهال کاری در سطح ۶۰ هکتار از اراضی دامغان انجام شد.

بذرپاشی و نهال کاری در سطح ۶۰ هکتار از اراضی دامغان انجام شد.

طرح ملی “ایران سرسبز” با هدف توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ۶۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه های بیابانی و مرتعی شهرستان دامغان اجرا شد.

سمنان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: پویش مردمی بذرپاشی، بذرکاری و کاشت نهال در سطح ۶۰ هکتار از اراضی منطقه شمالی شهرستان دامغان انجام شد
علی اکبر عباسی راد در حاشیه اجرای طرح در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طرح ملی “ایران سرسبز” با هدف توسعه فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح ۶۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه های بیابانی و مرتعی شهرستان دامغان اجرا شد.
وی افزود: در این طرح، ۴۰ هکتار بذرپاشی و بذرکاری و ۲۰ هکتار نهال‌کاری بر روی اراضی شیب‌دار مراتع سیاه کوه منطقه تویه دروار انجام شد.
عباسی راد ادامه داد: این پویش مردمی با مشارکت جهاد کشاورزی، محیط زیست، هلال احمر و کارگران معدن زغال‌سنگ گانو انجام شد که یکی از اهداف مهم اجرای این طرح، مشارکت مردم، تشکل ها و بخش های دولتی و خصوصی در اجرای طرح های منابع طبیعی و اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و انفال عمومی است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: بذر مورد استفاده در این پویش، از نوع مرتعی و دارویی آنغوزه و نهال ها از نوع ارس و زرشک کوهی بود.
به گزارش ایرنا، بذر و نهالکاری ۱۰ هزار هکتار از بیابان های استان در قالب پویش «ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال» به منظور مقابله با بیابانزایی روز یکشنبه این هفته همزمان با روز جهانی خاک آغاز شد. بذرکاری و نهالکاری برای جلوگیری از فقر خاک و مقابله با فرسایش بادی و آبی در ۱۰ هزار هکتار از بیابان های استان سمنان در قالب این پویش انجام می شود.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.
شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.