کد خبر : 6490
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۵۶

کشت گیاهان دارویی در قزوین بیش از ۶ برابر رشد یافته است.

کشت گیاهان دارویی در قزوین بیش از ۶ برابر رشد یافته است.

از سرمایه گذاری تعاونی ها و تشکل های روستایی برای کشت گیاهان دارویی و ایجاد کارگاه ها و صنایع تبدیلی در این بخش حمایت می شود.

قزوین – ایرنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت گیاهان دارویی در قزوین در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۶ برابر نسبت به قبل از آن رشد یافته است.
فاطمه خمسه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ میزان سطح زیر کشت گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی استان قزوین ۵۰ هکتار بود که این رقم در سال جاری به ۳۳۱ هکتار افزایش یافته است.
این مسوول گفت: در سال های اخیر شاهد رشد قابل توجه کشت گل محمدی و زعفران در استان قزوین بوده ایم که کشت آنها در برخی نقاط استان دارای مزیت بالایی است.
وی اظهار داشت: تلاش داریم تا با جذب سرمایه گذار و تقویت صنایع تبدیلی، کشت گیاهان دارویی را در استان قزوین همچنان توسعه ببخشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطق استان به ویژه الموت از استعداد و قابلیت بالایی برای کشت انواع گیاهان دارویی برخوردار هستند.
خمسه همچنین گفت: در سال های اخیر با هدف توانمندسازی بانوان روستایی و ترویج فعالیت های کشاورزی، ۶ سایت الگویی کشت گیاهان دارویی در روستاهای استان قزوین راه اندازی شده است که تلاش داریم تا تعداد آنها را گسترش دهیم.
وی اظهار داشت: از سرمایه گذاری تعاونی ها و تشکل های روستایی برای کشت گیاهان دارویی و ایجاد کارگاه ها و صنایع تبدیلی در این بخش حمایت می شود.
سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در استان قزوین تولید می شود.
گل گاوزبان، شیرین بیان، سیاه دانه ، سماق، زرشک، زعفران،گل محمدی،زالزاک و بابونه از جمله گیاهان دارویی رویشی و کشت شده در استان قزوین است.
استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.