کد خبر : 6435
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۶

مجری طرح گیاهان دارویی وزرات جهاد کشاورزی عنوان کرد:دستیابی به بازارهای جهانی گیاهان دارویی با نظام ارگانیک

مجری طرح گیاهان دارویی وزرات جهاد کشاورزی عنوان کرد:دستیابی به بازارهای جهانی گیاهان دارویی با نظام ارگانیک

مجری طرح گیاهان دارویی وزرات جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اهمیت صادرات گیاهان دارویی گفت: برای فروش و صادرات گیاهان دارویی کشور در دنیا باید این گیاهان به صورت ارگانیک تولید شوند؛ اکثر گیاهان دارویی کشور که در عرصه منابع طبیعی تولید و صادر شده‌اند کشت آنها به صورت ارگانیک انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزرات جهاد کشاورزی در جلسه ستاد گیاهان دارویی گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه گیاهان دارویی عدم وجود اتحادیه های فعال و مستقل است.
وی افزود: طبق تفاهم نامه ای که قرار است با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شود مشکلات موجود در زمینه تسهیلات، نهاده ها، آموزش و … برطرف خواهد شد.
زینلی با بیان این مطلب که مراکز تحقیقات با نیاز روز بازار هم سو و هماهنگ نیستند اظهار داشت: کشت قراردادی باید مبنای توسعه گیاهان دارویی قرار گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: برای فروش و صادرات گیاهان دارویی کشورمان در دنیا باید این گیاهان به صورت ارگانیک تولید شوند.
زینلی گفت: اکثر گیاهان دارویی کشور که در عرصه منابع طبیعی تولید و صادر شده‌اند به صورت ارگانیک تولید شده اند.
مجری طرح گیاهان دارویی کشور به تدوین برنامه راهبردی صادرات گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: باید مشارکت بخش خصوصی در این حوزه بیشتر شود .
زینلی، وجود صنایع تبدیلی و فرآوری مناسب را از عوامل مهم در بازار پسندی محصولات گیاهان دارویی بیان کرد و اظهار داشت: ما آمادگی داریم کشاورزان پیشرو را با مراکز خاص که در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند آشنا کنیم .
در ادامه این جلسه خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد به تاراج رفتن انواع گیاهان دارویی در استان بوده ایم و یکی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی پیشگیری از این مشکل است.
وی به ظرفیت های ویژه در استان برای توسعه گیاهان دارویی اشاره و اضافه کرد: علیرغم صرفه اقتصادی که این محصولات وجود دارد کم توجهی مدیران باعث مغفول ماندن این گیاهان شده است.
وی بر تشکیل کمیته کارشناسی گیاهان دارویی با حضور محققان، کارشناسان، بخش خصوصی و مدیران مربوطه تاکید و اضافه کرد: ایجاد کشاورزی قراردادی در زمینه توسعه گیاهان دارویی مسیر صحیح را به کشاورزان نشان خواهد داد.
وی حضور بانوان در قالب تعاونی زنان خانه دار در کشت گیاهان دارویی را بسیار موثر خواند و بر افزایش کلینیک های گیاه پزشکی و ایجاد بازارچه های گیاهان دارویی تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.