کد خبر : 7027
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۲۸

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد: ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد احیا شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد: ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد احیا شد.

موفقیت کاشت گیاهان دارویی و تأثیر آن در حفظ جنگل و مرتع، افزایش پوشش گیاهی و رونق اقتصادی مرتع داران، احیای منابع طبیعی را به همراه داشت،

یاسوج_ مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سالهای گذشته، ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع استان با کشت بذر گیاهان مرتعی و جنگلی احیا شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاوید بخت در گفتگو با خبرنگاران، افزود: با هدفگذاری انجام شده، در ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان کاشت گیاهان دارویی برنامه ریزی شد.
جاوید بخت با بیان اینکه موفقیت کاشت گیاهان دارویی و تأثیر آن در حفظ جنگل و مرتع، افزایش پوشش گیاهی و رونق اقتصادی مرتع داران، استقبال مردم از طرح‌های مشارکتی مردمی در احیای منابع طبیعی را به همراه داشت، تصریح کرد: ظرف ۲ سال اخیر اقدامات مناسبی در این محور عملیاتی شده است.
وی افزود: با مشارکت مردم و مرتع داران، بیش از ۴ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های کم بازده با کاشت بذر گیاهان دارویی و درختان جنگلی شامل بلوط، آنغوزه، باریجه و جاشیر احیا شد.
جاوید بخت گفت: در سال جاری نیز، با کمک پویش‌های مردمی و سازمان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها بیش از ۴ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی بذر کاری می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.