کد خبر : 6432
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۸:۱۲

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین: اجرای طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی در ۲۵۳هکتار از اراضی قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین: اجرای طرح توسعه باغات و گیاهان دارویی در ۲۵۳هکتار از اراضی قزوین

طرح توسعه باغ‌ها وگیاهان دارویی در ۲۵۳ هکتار از اراضی شیبدار استان قزوین عملیاتی شده است.

قزوین-مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی یکسال گذشته توسعه باغ‌ها و گیاهان دارویی در ۲۵۳ هکتار از اراضی شیبدار (دیم و آبی) استان اجرا شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین علی اکبری اظهار کرد:طرح توسعه باغ‌ها وگیاهان دارویی در ۲۵۳ هکتار از اراضی شیبدار استان قزوین عملیاتی شده است.
وی افزود: این طرح در سطح ۱۷۰ هکتار از گیاهان دارویی شامل ۱۴۵ هکتار زیره سبز دیم ،۲۳ هکتار گل محمدی و ۲ هکتار گل گاوزبان اجرا شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین عنوان کرد: همچنین طرح احداث و توسعه باغات در سطح ۸۳ هکتار شامل ۲۱ هکتار باغ بادام ،۴۲ هکتار باغ فندق و ۲۰ هکتار باغ انگور انجام شده است.
وی تصریح کرد: استان قزوین بستر مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی و احداث باغ در اراضی شیبدار دارد بنابراین احداث باغ‌های بادام، انگور، فندق، گل محمدی، گل گاوزبان، سماق، زرشک و زیره بصورت آبی و دیم در مناطق مستعد در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.
این مسؤول در پایان ایجاد اشتغال، درآمدزایی برای بهره برداران، فرسایش خاک و ذخیره روان آب‌ها، جلوگیری از فرسایش خاک و سیل آب‌ها، کمک به پایداری محیط زیست، جلوگیری از تولید ریزگردها، تغییر آب و هوایی منطقه‌ای بر اساس استعداد هر منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از مهمترین مزایای اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیبدار ذکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.