کد خبر : 6298
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۳۰

اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت نهالستان‌های لرستان به کاشت گیاهان دارویی

اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت نهالستان‌های لرستان به کاشت گیاهان دارویی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان هدف از تولید نهال‌ها را افزایش پوشش جنگلی استان، توسعه فضای سبز، توزیع رایگان نهال در بین مردم و کاشت در طرح‌های جنگل کاری استان عنوان کرد.

خرم‌آباد- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اختصاص ۲۰ درصد از ظرفیت نهالستان‌های این استان به کاشت گیاهان دارویی و گونه‌های اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید بیش از دو میلیون اصله نهال در لرستان، اظهار داشت: در هشت نهالستان در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، پلدختر، چگنی، ازنا، دورود و الیگودرز این تعداد نهال تولید می‌شود.

وی، عنوان کرد: در این نهالستان‌ها، گونه‌های گرمسیری و سردسیری شامل بلوط، بنه، کنار، کهور، داغداغان و گونه‌های اقتصادی مانند گل محمدی، بادام و صنوبر با توجه به شرایط اقلیمی منطقه کشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، افزود: با برنامه ریزی های به عمل آمده در سال جاری، مصوب شده که ۲۰ درصد از ظرفیت نهالستان‌های استان را به کاشت گیاهان دارویی و گونه‌های اقتصادی اختصاص دهیم.

نجفی هدف از تولید این نهال‌ها را افزایش پوشش جنگلی استان، توسعه فضای سبز، توزیع رایگان نهال در بین مردم و کاشت در طرح‌های جنگل کاری استان عنوان کرد و گفت: وسعت جنگل‌های لرستان یک میلیون و ۲۲۶ هزار هکتار است که سرانه جنگل به ازای هر نفر در استان شش هزار و ۹۶۵ مترمربع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.