کد خبر : 6857
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۷:۴۴

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل مطرح کرد؛ لزوم تغییر الگوی کشاورزی آران و بیدگل به سوی کشت گیاهان دارویی

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل مطرح کرد؛ لزوم تغییر الگوی کشاورزی آران و بیدگل به سوی کشت گیاهان دارویی

در بخش کشاورزی هم برای بهینه شدن محصولات و هم صرفه جویی در آب مصرفی باید از فناوری و تکنولوژی‌های نوین استفاده شود.

کاشان – سرپرست فرمانداری آران و بیدگل گفت: تغییر الگوی کشاورزی آران و بیدگل به سوی کشت گیاهان دارویی لازم است مورد توجه کشاورزان این شهرستان قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر رضایی در دیدار با جمعی از اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی و تعاونی دامداران شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: بحران آب یکی از موضوعات جدی است که مردم و مسئولین باید برای برون رفت از این بحران اقدامات لارم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی آب زیادی مصرف می‌شود، ابراز داشت: از این رو لازم است در بخش کشاورزی هم برای بهینه شدن محصولات و هم صرفه جویی در آب مصرفی از فناوری و تکنولوژی‌های نوین استفاده شود.
سرپرست فرمانداری آران و بیدگل با اشاره به اینکه باید کشاورزان و دامداران مورد حمایت بخش‌های مختلف اجرایی و خدماتی قرار بگیرند، تصریح کرد: کشاورزان نیز باید به سمت فناوری‌های نوین پیش بروند چراکه غفلت کشاورزان و دامداران از این مهم باعث کاهش بهره وری و تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان آران و بیدگل هفت هزار و ۶۰۰ بهره بردار در بخش کشاورزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از پنج هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی هستند.
رضایی یکی از راه‌های مؤثر در صرفه جویی در آب را تغییر الگوی کشت کشاورزان در شهرستان آران و بیدگل دانست و گفت: اجرای این سیاست باعث تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی، اشتغال زایی و افزایش درآمد می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از صنایع پربازده با چرخش مالی زیاد در حال حاضر در بخش داروهای گیاهی است، تاکید کرد: تغییر الگوی کشاورزی آران و بیدگل به سوی کشت گیاهان دارویی لازم است مورد توجه کشاورزان این شهرستان قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.