کد خبر : 6471
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۳۶

۶۰ هکتار ازمزارع استان بوشهربه کاشت گیاه دارویی سیاه دانه اختصاص یافت.

۶۰ هکتار ازمزارع استان بوشهربه کاشت گیاه دارویی سیاه دانه اختصاص یافت.

با توجه به محدودیت منابع آب‌های زیر زمینی، کاشت و توسعه گیاهان دارویی با هدف افزایش بهره وری آب در مزارع کشاورزی استان به صورت جدی مورد توجه است.

بوشهر- ایرنا- مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای نخستین بار ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و بوشهر به کشت گیاه دارویی سیاه دانه اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، سمیه فرح‌بخش به رسانه‌ها اعلام کرد: پیش بینی می‌شود ۴۰ تن محصول گیاه دارویی سیاهدانه در اوایل اردیبهشت سال آینده از مزارع استان بوشهر برداشت شود.
وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع آب‌های زیر زمینی، کاشت و توسعه گیاهان دارویی با هدف افزایش بهره وری آب در مزارع کشاورزی استان به صورت جدی مورد توجه است.
فرح بخش اضافه کرد: سازگاری کشت و توسعه برخی از گونه‌های گیاهان دارویی با شرایط اقلیمی استان، افزایش ظرفیت تولید، اشتغال در مناطق روستایی و بهره مندی از مزایای گیاهان دارویی در توسعه سلامت و بهداشت عمومی از مزایای کاشت گیاهان دارویی است.
وی با بیان اینکه مزارع سیاهدانه استان در ابتدای مرحله گلدهی قرار دارند افزود: رعایت اصول تغذیه و کنترل علف‌های هرز و آبیاری از مهمترین برنامه‌های مرحله داشت این مزارع هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.