کد خبر : 6803
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین: امکان توسعه کشت گیاهان دارویی تا سطح هزار هکتار در قزوین وجود دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین: امکان توسعه کشت گیاهان دارویی تا سطح هزار هکتار در قزوین وجود دارد

در صورت اجرا و پیاده سازی کشاورزی قراردادی،ایجاد صنایع تبدیلی و سرمایه گذاری در این حوزه و جذب مشتریان خارجی برای صادرات، امکان توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان تا سطح هزار هکتار پیش بینی می شود.

قزوین – ایرنا – معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:اگر زیرساخت‌های لازم فراهم شود، امکان توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تا سطح هزار هکتار وجود دارد.
مجید اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: هم اکنون سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان قزوین ۴۱۷ هکتار است.
این مسوول گفت: در صورت اجرا و پیاده سازی کشاورزی قراردادی،ایجاد صنایع تبدیلی و سرمایه گذاری در این حوزه و جذب مشتریان خارجی برای صادرات، امکان توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان تا سطح هزار هکتار پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: طی سال های اخیر توسعه خوبی در کشت این دسته از گیاهان در قزوین ایجاد شده به طوری که از سطح زیر کشت ۷۸ هکتار طی چهار سال گذشته امسال به سطح زیر کشت ۴۱۷ هکتاری رسیده ایم با این وجود ظرفیت های استان در این حوزه زیاد است و در صورت فراهم آمدن شرایط لازم امکان توسعه کشت همچنان وجود دارد.
اسماعیلی اظهار داشت: در حال حاضر یک واحد تولیدی در قزوین به فرآوری گیاهان دارویی می پردازد اما با توجه به تنوع و حجم تولید این دسته از گیاهان نیاز است تا شاهد سرمایه گذاری برای توسعه صنایع تبدیلی در این حوزه باشیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال های اخیر توسعه قابل توجهی در کشت گل محمدی و زعفران در استان قزوین انجام شده است.
اسماعیلی یادآور شد: از مجموع سطح ۴۱۷ هکتاری زیر کشت گیاهان دارویی در استان قزوین ۹۶ هکتار به گل محمدی و ۹۲ هکتار نیز به زعفران اختصاص داشته است.
این مسوول با بیان اینکه امسال یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال یارانه حمایتی بلاعوض به کشاورزان کشت کننده گیاهان دارویی در استان پرداخت شد،افزود: کشاورزانی را که از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه به تسهیلات نیاز داشتند به بانک ها معرفی کردیم.
در استان قزوین ۲۵۰ گونه گیاه دارویی شناسایی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.