کد خبر : 6197
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۰۵

سطح زیرکشت گیاهان دارویی لرستان به ۱۰ هزار هکتار خواهد رسید

سطح زیرکشت گیاهان دارویی لرستان به ۱۰ هزار هکتار خواهد رسید

اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به ظرفیت گیاهان دارویی در استان اظهار کرد: شرایط اقلیمی و آب وهوای مطلوب سبب شده لرستان از ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی برخوردار باشد.


ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: افزایش کشت گیاهان دارویی در سطح ده هزار هکتار را در یک برنامه پنج ساله در دستور کار قرار داده ایم.

 

اسفندیار حسنی مقدم امروز ۲۲ مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت گیاهان دارویی در استان اظهار کرد: شرایط اقلیمی و آب وهوای مطلوب سبب شده لرستان از ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی برخوردار باشد. وی تصریح کرد: در استان تاکنون حدود ۳۰۰۰ هکتار گیاه دارویی کشت شده که از این سطح ۱۴ هزار تن محصول برداشت می شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره تنوع قابل توجه پرورش و تولید گیاهان دارویی، خاطرنشان کرد: با این ظرفیت و بستر مناسب و با برنامه ریزی های به عمل آمده همچون تشکیل ستاد توسعه کشت گیاهان دارویی قرار است در یک برنامه پنج ساله سطح زیر کشت گیاهان دارویی را تا ۱۰ هزار هکتار افزایش دهیم. حسنی مقدم اضافه کرد: بخشی از هزینه کاشت و یارانه برای اندام های تکثیری توسط سازمان جهاد کشاورزی لرستان در اختیار بهره برداران قرار داده می شود، همچنین کشاورزانی که علاقه مند به کشت گیاهان دارویی هستند جهت دریافت تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی معرفی می کنیم. وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی توجیه اقتصادی بسیار مناسبی دارد، عنوان کرد: یک هکتار کشت گیاهان دارویی مخارج یک خانواده را تأمین می کند، بنابراین ما توسعه کشت گیاهان دارویی را در دستور کار قرار داده ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.