کد خبر : 6166
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

ارزش صادرات سالانه گیاهان دارویی به ۵۰۰ میلیون دلار رسید

ارزش صادرات سالانه گیاهان دارویی به ۵۰۰ میلیون دلار رسید

ارزش صادرات سالانه گیاهان دارویی به حدود ۵۰۰ میلیون دلار رسید.از مجموع صادرات این حوزه، حدود ۳۵۰ میلیون دلار مربوط به زعفران و حدود ۱۵۰ میلیون دلار مربوط به بقیه گیاهان دارویی است.

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: ارزش صادرات سالانه گیاهان دارویی به حدود ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

دکتر محمدحسن عصاره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: از مجموع صادرات این حوزه، حدود ۳۵۰ میلیون دلار مربوط به زعفران و حدود ۱۵۰ میلیون دلار مربوط به بقیه گیاهان دارویی است.

وی تاکید کرد: هرچند با آرمان های خود در حوزه صادرات گیاهان دارویی فاصله داریم اما در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در این زمینه به دست آوردیم که با برنامه ریزی مناسب این روند شتاب خواهد گرفت.

عصاره یکی از دلایل صادرات گیاهان دارویی را فرآوری محصولات اعلام کرد و گفت: تولید فرآورده از گیاهان دارویی، یک ارزش افزوده محسوب می شود. به عنوان مثال به جای صادرات خام زعفران برخی از شرکت ها محصولاتی همچون افشره، پودر و قرص جوشان تولید صادر می کنند که مورد استقبال قرار گرفته است.

داروخانه‌های فرآورده‌های طبیعی راه‌اندازی شود

وی بر لزوم راه اندازی داروخانه های فرآورده های طبیعی در کشور تاکید کرد و گفت: در کنار داروخانه های شیمیایی، می توان این داروخانه را ایجاد کرد. در برخی از کشورها داروخانه های فرآوردهای طبیعی، داروهایی برپایه مواد معدنی، مواد حیوانی و مواد گیاهی عرضه می کنند.

عصاره ادامه داد: بررسی های کارشناسی در این زمینه انجام شده و مسئولان وزارت بهداشت دستورالعملی در این زمینه تدوین کردند که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

وی، کنترل بهتر بر عرضه گیاهان دارویی و فرآورده های آن، ایجاد اطمینان در سالم بودن محصولات قابل از ارایه به مردم و عرضه آسان و مناسب را از جمله مزیت های این کار اعلام و اظهار امیدواری کرد که این کار هرچه سریع تر در کشور اجرایی شود.

cratosslot

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.