کد خبر : 6220
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۰۲

رییس جهادکشاورزی لرستان : سالانه ۱۴ هزار تن گیاه دارویی در لرستان برداشت می‌شود

رییس جهادکشاورزی لرستان : سالانه ۱۴ هزار تن گیاه دارویی در لرستان برداشت می‌شود

ظرفیت کشت ۱۰ هزار هکتار گیاه دارویی در لرستان وجود دارد ،شرایط اقلیمی و آب و هوای مطلوب سبب شده لرستان از ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی برخوردار باشد.

خرم آباد – ایرنا – رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: سالانه ۱۴هزار تن گیاه دارویی از سطح سه هزار هکتار از اراضی این استان برداشت می‌شود.

اسفندیار حسنی مقدم در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکهظرفیت کشت ۱۰ هزار هکتار گیاه دارویی در لرستان وجود دارد ، افزود: شرایط اقلیمی و آب و هوای مطلوب سبب شده لرستان از ظرفیت مناسبی برای کشت گیاهان دارویی برخوردار باشد.

وی مهمترین گیاهان دارویی خودرو در سطح استان را شامل کتیرا، موسیر، شیرین‌بیان، آویشن، بابونه، رازیانه، گل گاوزبان، ریواس، کنگر،  بومادران، خاکشیر، نسترن‌های وحشی و مریم‌گلی عنوان کرد.

به گفته وی از دیگر گونه‌های گیاهی مهم که به صورت دارویی، صنعتی و معطر در سطح استان پراکنده بوده و در بخش کشاورزی نیز به صورت انبوه تولید می‌شود، می‌توان به سیر، رازیانه، گشنیز، کلزا و سیاه‌دانه اشاره کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان همچنین گفت: یکهزارو ۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان شناسایی شده که ۳۰۰مورد آن قابلیت دارویی و درمانی دارد.

وی اظهار داشت: بخشی از هزینه کاشت و یارانه برای اندام‌های تکثیری توسط سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در اختیار بهره‌برداران قرار داده می شود وکشاورزان علاقه مند به کشت گیاهان دارویی جهت دریافت تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

حسنی مقدم با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی توجیه اقتصادی بسیار مناسبی دارد عنوان کرد: با توجه به اینکه یک هکتار کشت گیاهان دارویی مخارج یک خانواده را تامین می‌کند، بنابراین توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد.

سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصول دامی، زراعی و باغی در لرستان تولید می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.