کد خبر : 7064
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۰۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری: ۶۳ گونه جنگلی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری: ۶۳ گونه جنگلی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

پویش ملی تولید و کاشت یک میلیون اصله نهال در کشور با هدف رسوب زدایی هوای کشور از گاز مونوکسید کربن و گازهای گل خانه‌ای است

شهرکرد_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: درچهارمحال و بختیاری ۶۳ گونه جنگلی شناسایی شده که از نوع میوه دار، دارویی، صنعتی و خاص هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر احمدی اظهار کرد: هم اکنون تولید ۷۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های خصوصی و دولتی استان شروع شد که قرار است در راستای اجرای این طرح سال آینده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار درخت در استان کاشته شود.
وی تصریح کرد: در مدت ۴ سال پویش ملی سهم استان چهارمحال و بختیاری کاشت ۱۰ میلیون درخت است.
احمدی بیان داشت: گونه‌هایی که در این طرح کاشته می‌شود را از انواع درختان جنگلی، فضای سبز و زراعت چوب دانست.
وی گفت: این گونه‌ها از ۶۳ گونه جنگلی شناسایی شده در استان هستند که محلی و سازگار، کم آب بر و مناسب اقلیم ناحیه رویشی زاگرس هستند.
احمدی اذعان داشت: به منظور اجرای موفق‌تر طرح در استان و نگهداری گونه‌های کاشته شده قرار است به ابتکار عمل این اداره کل طرح «هر روستا یک بوستان» اجرایی شود که همین امر سبب می‌شود سرانه فضای سبز استان از ۱۴ صدم درصد به بیش از ۴۵ صدم درصد افزایش یابد.
وی بیان داشت: در چهارمحال و بختیاری ۶۳ گونه جنگلی شناسایی شده که از نوع میوه دار، دارویی، صنعتی و خاص احیا و توسعه جنگل‌ها در ناحیه رویشی زاگرس هستند.
احمدی خاطر نشان کرد: پویش ملی تولید و کاشت یک میلیون اصله نهال در کشور با هدف رسوب زدایی هوای کشور از گاز مونوکسید کربن و گازهای گل خانه‌ای است که از سال ۱۴۰۲ آغاز و به مدت ۴ سال ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.