کد خبر : 7033
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۳۷

استاندار فارس: استان فارس می تواند مرکز گیاهان دارویی کشور باشد.

استاندار فارس: استان فارس می تواند مرکز گیاهان دارویی کشور باشد.

میزان کشت گیاهان دارویی در هکتار، تعداد اشتغال ایجاد شده، میزان سرمایه در گردش استان حجم سرمایه گذاری در سال و صادرات، شاخص و معیار بررسی پیشرفت در حوزه گیاهان دارویی است.

شیراز – استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های این استان در زمینه کشاورزی، تاکید کرد که این استان می‌تواند مرکز گیاهان دارویی ایران باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه در چهارمین نشست ستاد گیاهان دارویی استان فارس، با قدردانی از اقدامات انجام شده در زمینه گیاهان دارویی، گفت: علی رغم همه تلاش‌ها، نتیجه جلسات و اقدامات رضایت بخش نیست.
استاندار فارس اقدامات اجرا شده را به عنوان مقدمه‌ای برای رسیدن به هدف اصلی، مورد قبول دانست و افزود: میزان کشت گیاهان دارویی در هکتار، تعداد اشتغال ایجاد شده، میزان سرمایه در گردش استان در این زمینه، حجم سرمایه گذاری در سال و صادرات، پنج شاخص و معیار بررسی پیشرفت در حوزه گیاهان دارویی است.
وی بر مقایسه وضعیت گذشته این صنعت با وضعیت فعلی تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقا هر کدام از شاخص‌ها نیازمند تدبیر و ارائه خلاقیت است لذا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بهره‌گیری از تجربه‌های مشابه، حول یک محور جمع شوید و دیگران را نیز با خود همراه نمائید.
ایمانیه با اشاره بر لزوم تغییر نوعِ نگاه در این حوزه شد و افزود: باید با استفاده از روش‌های مختلف برای پیشرفت استان قدم به قدم و با تدبیر اقدام کنیم.
استاندار فارس افزود: پتانسیل استان فارس در این زمینه بسیار زیاد است، با علم و تجربه می گویم فارس می‌تواند مرکز اصلی گیاهان دارویی کشور باشد؛ همه باید از اختیارات بوجود آمده و ظرفیت موجودِ استان، نهایت استفاده را ببریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.