کد خبر : 7031
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۳۵

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد؛ کشت بیش از ۱۰۰ هکتار گیاه دارویی در استان همدان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد؛ کشت بیش از ۱۰۰ هکتار گیاه دارویی در استان همدان

بیمه گیاهان دارویی به مبلغ ۲۳۰ هزار تومان برای هر هکتار است که ۱۰۰ هزار تومان آن یارانه دولتی و ۱۳۰ هزار تومان را کشاورز پرداخت می‌کند؛

همدان- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت بیش از ۱۰۰ هکتار گیاه دارویی در استان خبر داد.
حجت الله شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر از برنامه کشت گیاهان دارویی در طرح جهش تولید خبر داد و گفت: برنامه جهش تولید در گیاهان دارویی ۳۷۰۰ هکتار است که تاکنون بیش از ۱۰۰ هکتار گیاهان دارویی در شهرستان‌های استان همدان کشت شده است.
وی با تاکید بر اینکه تأمین بذر در این راستا در استان همدان به انجام می‌رسد، افزود: این گیاهان شامل موسیر، خاکشیر، خارمریم، زیره، سیاه دانه است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی به صورت قراردادی و آزاد پیش می‌رود، اظهار کرد: در کشاورزی قرار دادی ۳۰ درصد قیمت بذر در ابتدای قرار داد پرداخت می‌شود و بخشی از آن یارانه دولتی دریافت می‌کندو باقی در زمان برداشت محصول از کشاورز دریافت می‌شود.
شهبازی خاطرنشان کرد: بیمه گیاهان دارویی به مبلغ ۲۳۰ هزار تومان برای هر هکتار است که ۱۰۰ هزار تومان آن یارانه دولتی و ۱۳۰ هزار تومان را کشاورز پرداخت می‌کند؛ همچنین، برای هر هکتار یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خسارت پرداخت می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.