کد خبر : 6474
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۳۹

عشایر خراسان جنوبی برای کشت گیاهان دارویی تسهیلات می‌گیرند.

عشایر خراسان جنوبی برای کشت گیاهان دارویی تسهیلات می‌گیرند.

تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه کشت دیم در اراضی شیب‌دار و صنایع دستی به عشایر متقاضی در این استان پرداخت می‌شود.

بیرجند – ایرنا – مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه کشت دیم در اراضی شیب‌دار و صنایع دستی به عشایر متقاضی در این استان پرداخت می‌شود.
مهدی عصمتی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد به استان ابلاغ شد که در اختیار جامعه عشایر قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در حوزه کشت گیاهان دارویی به عشایر پرداخت شده است و سقف تسهیلات مذکور نیز با توجه به نوع طرح متفاوت خواهد بود.
مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی درباره تضامین و وثایق مورد نیاز برای دریافت تسهیلات گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات عشایر در زمینه دریافت تسهیلات، نداشتن ضامن است، برای رفع این دغدغه تسهیلات بدون نیاز به ضامن کارمند و به صورت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.
وی عنوان کرد: این تسهیلات براساس ظرفیت، استعداد و زمینه‌های اشتغال در مناطق عشایری استان خراسان جنوبی توزیع می‌شود.
عصمتی پور افزود: این اقدام براساس کار پژوهشی بوده که توسط دانشگاه بیرجند انجام شده است؛ بر این اساس که در هر منطقه چه شغلی برای عشایر باید توسعه یابد تا زمینه درآمدزایی نیز فراهم شود.
وی پرداخت تسهیلات برای کشت و توسعه کشت گیاهان دارویی را از برنامه‌های مهم استان عنوان کرد و گفت: همچنین جمع‌آوری گیاهان مرتعی از طریق تشکل‌های عشایری و بازاریابی محصولات تولیدی عشایری از دیگر برنامه‌های شاخص استان است که با حمایت استانداری طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در این خصوص در حال پیگیری یا اجرا است.
مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بهره پایین در اختیار عشایر استان قرار گرفته که چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش‌های صنایع دستی و تشکل‌ها بوده است.
وی ادامه داد: امسال در مجموع برای تامین نهاده، کشت و پرورش گیاهان دارویی پنج میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار تشکل‌های عشایری استان قرار داده شده است.
۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایر خراسان جنوبی با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک، ۳۴ درصد فرآورده‌های دامی استان را تولید می‌کنند.
خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و جمعیت ۸۰۰ هزار نفر، چهارمین استان عشایری کشور است و ۸۰ درصد عشایر استان در نوار مرزی شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان سکونت دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.