کد خبر : 7005
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد: تولید ۸۴۲ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع استان قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد: تولید ۸۴۲ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع استان قزوین

بیشترین تولید گیاهان دارویی در استان به میزان ۳۱۲ تن به گل محمدی اختصاص دارد.

قزوین – ایرنا – مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۴۲ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع این استان تولید و برداشت شده است.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمد پیله فروش با بیان این خبر، افزود: در حال حاضر ۷۷۸ هکتار از مزارع استان قزوین عمدتا در مناطق الموت به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد.
وی اظهار داشت: بیشترین تولید گیاهان دارویی در استان به میزان ۳۱۲ تن به گل محمدی اختصاص دارد.
این مسوول گفت: سماق، گل گاوزبان، اسطوخودوس ، آویشن و بیدمشک نیز از دیگر گیاهان دارویی مطرح زیر کشت در استان است.
وی یادآور شد: در این مدت همچنین ۳۱۱ کیلوگرم گیاه ارزشمند و صادراتی زعفران از سطح ۱۰۱ هکتار از مزارع زیرکشت این محصول برداشت می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: همچنین امسال ۳۴۵ تن موسیر، ۱۴۶ تن زیره، ۳۳ تن گیاه سماق و پنج تن گل گاوزبان در استان تولید شده است.
وی اضافه کرد: قزوین به عنوان یکی از استان‌های مستعد برای توسعه کشت انواع گیاهان دارویی است و ایجاد اشتغال و کمک به معیشت روستاییان و گسترش صادرات با توسعه کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع تکمیلی و وابسته محقق می شود. این مسوول گفت: سازمان جهاد کشاورزی قزوین آمادگی لازم را برای آموزش کشت گیاهان دارویی به متقاضیان دارا می باشد.

پیله فروش افزود: در سال های اخیر شاهد رشد قابل توجه کشت گل محمدی و زعفران در استان بوده ایم که کشت آنها در برخی نقاط استان دارای مزیت بالایی است.

این مسوول اظهار داشت: بسیاری از مناطق استان به ویژه الموت از استعداد و قابلیت بالایی برای کشت انواع گیاهان دارویی برخوردار هستند و تلاش داریم با جذب سرمایه گذار و تقویت صنایع تبدیلی، کشت گیاهان دارویی را در استان همچنان توسعه دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.