کد خبر : 6799
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی خبر داد؛ کشت گیاهان دارویی در ۳۷۰ هزار هکتار از مراتع آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی خبر داد؛ کشت گیاهان دارویی در ۳۷۰ هزار هکتار از مراتع آذربایجان غربی

مهمترین اولویت در طرح‌های مرتعداری، حفاظت، اصلاح، احیا مراتع، اجرای طرح‌های تلفیقی چندمنظوره مانند کاشت گیاهان دارویی، طبیعت‌گردی، زراعت چوب، آبزی‌پروری و… است.

ارومیه – مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری در سطح۳۷۰ هزار هکتار از سطح مراتع استان ، طرح مرتعداری تلفیقی چندمنظوره کاشت گیاهان دارویی اجرا می شود.
هادی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح‌های مرتعداری، مدیریت مراتع، حفظ، احیا و توسعه مراتع، بهره برداری اصولی و اشتغال‌زایی است، اظهارکرد: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، طرح‌های مرتعداری که در گذشته تهیه شده بایستی بازنگری و اصلاح شوند و برای عرصه‌های مرتعی فاقد طرح به زودی طرح مرتعداری تهیه شود.
وی افزود: پس از اجرای طرح، ۲۵۰ هزار هکتار از طرح‌های مرتعداری تلفیقی احاله مدیریت شده و در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: مهمترین اولویت در طرح‌های مرتعداری، حفاظت، اصلاح، احیا مراتع، اجرای طرح‌های تلفیقی چندمنظوره مانند کاشت گیاهان دارویی، طبیعت‌گردی، زراعت چوب، آبزی‌پروری و… است.
وی با بیان اینکه تا هشتم آذرماه سال ۱۴۰۰، پروانه مرتع دارانی که طرح مرتعداری ارائه نکنند باطل خواهد شد، گفت: به منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع استان ضروری است دامداران و صاحبان پروانه‌های چرای دام در بازه زمانی مشخص، نسبت به ارائه طرح مرتعداری اقدام کنند که در غیر این صورت پروانه آنها باطل خواهد شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های سازمانی ما مدیریت و حفاظت اصولی از مراتع بوده چرا که تا زمانی مشارکت مردم و بهره‌برداران باشد مدیریت مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی دچار مشکل نخواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.