کد خبر : 6963
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۰۸

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی انجام شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی انجام شد

گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های بی بدیل خراسان جنوبی است که یک ثروت نهفته برای منطقه ما محسوب می‌شود.

بیرجند-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: طی سال زراعی گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی انجام شده است.
علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های بی بدیل خراسان جنوبی است که یک ثروت نهفته برای منطقه ما محسوب می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه این است که از ۱۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار میانگین توسعه گیاهان دارویی بیشترین سطح توسعه را استان ما به خود اختصاص داده است.
نصرآبادی با بیان اینکه در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ میزان ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی انجام شده است، گفت: گیاهان دارویی آنغوزه و آویشن بیشترین نوع گیاه دارویی کشت شده در خراسان جنوبی است.
وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی در خراسان جنوبی به واسطه کم آب بر بودن گیاهان دارویی از نظر حراست و حفظ منابع آبی نیز کشت آن مقرون به صرفه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در هفته دولت سال جاری ۱۸ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
نصرآبادی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در سطح ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی انجام می‌شود، اظهار کرد: نهبندان با ۶ پروژه، بشرویه با سه پروژه و فردوس با دو پروژه بیشترین حجم پروژه‌های منابع طبیعی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی یادآور شد: سرجمع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۲۲ میلیارد تومان است که در بازه زمانی شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری بوده است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.